handdator

Visa fullständig version : Väghållningssats - Golf IV



widget
2008-05-13, 17:04
HEj..
tänkte köpa en väghållningssats till min golf 4 har tittat på dom här Gm supersport som sänker 35 bak och 45 fram, har även kollat i tyskland där dom är betydligt billigare men dom sänker 35 bak och 50 fram. Då jag hört att man måste byta krängningshämmare alt. stagen på sidorna om man sänker 50 mm..
Behöver man inte byta något om man sänker 45? tänkte att det skiljer ju endast 5 mm..??
eller ska jag satsa på 35 mm sänkning.?
mvh marcus

JWO
2008-05-13, 17:28
HEj..
tänkte köpa en väghållningssats till min golf 4 har tittat på dom här Gm supersport som sänker 35 bak och 45 fram, har även kollat i tyskland där dom är betydligt billigare men dom sänker 35 bak och 50 fram. Då jag hört att man måste byta krängningshämmare alt. stagen på sidorna om man sänker 50 mm..
Behöver man inte byta något om man sänker 45? tänkte att det skiljer ju endast 5 mm..??
eller ska jag satsa på 35 mm sänkning.?
mvh marcus

Jag körde på en 50mm Sänkningssats på min Golf 4, då jag hade både 18" och 19" på. Det såg riktigt bra ut, du behöver inte byta någon krängningshämmare. Det funkar ändå men det är gränsen. Köper du ställbart och sänker ännu mer måste man byta den däremot! Tycker du ska satsa på en 50 mm sats runt om.

Se min förra golf:
http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=JWO&cat=52194&image=338857