handdator

Visa fullständig version : Grill med BRA passform, mkII?



Evolver
2008-05-12, 10:57
Hej på er!

Köpte en enkeljusgrill, emblemlös, från en ganska känd stylingfirma.
När det var dags att packa upp och montera visade sig att passformen var skit. Till att börja med hade en plast"hulling" redan gått av när jag tog upp den, och när jag skulle montera satt den dåligt, framförallt vid fästena ovanför strålkastarna. Fästena var för tjockt gjutna jmft med original.

Jag söker nu en emblemlös grill med bra kvalitet och passform och undrar var ni har köpt era? Obs mkII!

Mvh André

Manny
2008-05-12, 11:02
Har varit uppe innan, vet dock inte om nån kom fram till nåt bra:
http://www.gtiklubben.nu/forum/showthread.php?t=4357&highlight=grill

Raz
2008-05-12, 12:51
Dom flesta eftermarknadsgrillarna är tillverkade i någon spröd (billig) plast som lätt går sönder. Tyvärr så är det ju så när det ska vara billigt att producera och sälja.
Har haft en Bonrath grill för ett par år sedan, den tyckte jag hade mycket bättre kvalite men den var ju lite dyrare också.

Henrik.M
2008-05-12, 17:10
Bonrath är som sagt bar kvalla och passform...dock vet jag ej om dom längre har någon ÅF i sverige. (Köpte min av MH-styling för 5-6 år sedan)

Lillen
2008-05-12, 17:57
Instämmer!!
Bonrath hade jag med förut.
Kanon passform , bättre plast och utseende.

Kostar mer.

ventohuan
2008-05-12, 18:19
Du kan ju bygga en egen. Köp en orginal grill till o så e de klipp o klistra en helg. Min grill på venton e gjord så. E dock lite trasig nu men de ska ja bygga om. De e mycket bra passform o kvlite på plast i den iaf ;)