handdator

Visa fullständig version : Vakuumslangar på mk2?



Spaza
2008-05-09, 20:29
Ger upp snart...

Har monterat förgasare, insug & allt från en -85:as Jetta på min Golf mk1 -77. Problemet är att jag inte har en susning om hur vakuumslangarna eller elen ska kopplas in. Förvärmningen av insuget ska väl ha konstant 12v när tändningen är på. Men sen finns det bl.a. en solenoid som öppnar/stänger för vakum, och på fördelaren finns 2 vakuumsanslutningar för att backa/ställa fram tändningen...

Någon som har tips? Eller kanske ett foto uppifrån på en mk2 med avtagen luftrenare.

Manny
2008-05-09, 22:20
http://forumbilder.se/images/e52008101926Pc6c7.jpg

Minns inte vad det var för en golf jag tog bilden ifrån dock men en mk2 va det. kanske hjälper lite.

Bastard66
2008-05-10, 01:03
ser ut som samma bild jag har på min jetta -86 1,6 förknasare..

Spaza
2008-05-10, 22:16
Hmm inte så mkt klokare, men tack ändå.

Bengan.U
2008-05-11, 00:32
Ger upp snart...

Har monterat förgasare, insug & allt från en -85:as Jetta på min Golf mk1 -77. Problemet är att jag inte har en susning om hur vakuumslangarna eller elen ska kopplas in. Förvärmningen av insuget ska väl ha konstant 12v när tändningen är på. Men sen finns det bl.a. en solenoid som öppnar/stänger för vakum, och på fördelaren finns 2 vakuumsanslutningar för att backa/ställa fram tändningen...
Någon som har tips? Eller kanske ett foto uppifrån på en mk2 med avtagen luftrenare.

Hej.
Det du kallar för "solenoid" är förmodligen magnetventilen,
som reglerar anrikning vid tomgångskörning och som
stänger av anrikning vid motorbroms.Om det är en
Keihien förgasare du monterat så kan du P.M:a mig
din mail-adress,så skickar jag en manual med vacuumschema
till dig.......

MVH/Bengan.U