handdator

Visa fullständig version : Montera tröskelbreddare MK2 16V



Bastard66
2008-05-09, 00:23
Det är så att jag är mitt i lackering av min 16V -90 och jag ska limma fast skärmbreddare runtom och kapa ur för att få plats med fälgarna men jag funderar på hur man fäster tröskelbreddarna.. Jag vet att listen ska sitta med dubbelhäftande tejp men hur ska man få det att parra riktigt bra?? Jag menar det att när tejpen sitter där så sitter den där.. Några tips kanske?? Jag har rostskyddat väl kan jag tillägga och bilen ska endast användas på sommarhalvåret nu när jag gått igenom hela bilen från grunden..

mattiask
2008-05-09, 12:30
Kan man fråga var du köpte denna tröskelbreddare? Jag beställde från autodelar men fick nå skit till golf 3... Är det vag som gäller? Isf, har du art.nummret?

onk
2008-05-09, 12:32
Kan man fråga var du köpte denna tröskelbreddare? Jag beställde från autodelar men fick nå skit till golf 3... Är det vag som gäller? Isf, har du art.nummret?

OT så det sjunger om det, men jag har två tröskelbreddare liggande om du vill köpa..

Vad det gäller fastsättningen måste det ju finnas nått riktmärke för att man ska få det rätt.

Bastard66
2008-05-10, 02:07
finns inget riktmärke.. jag köpte i princip nya via en annons här på gtiklubben för 500kr.. finns på VAG kostar dock 500 styck. plus monteringsats (orginal går på runt 1000 spänn med fästlister (2) samt clips (10).. kollade upp detta för ca en månad sen... Har dock ej Art. nr.

golf_fanatic
2008-05-10, 02:24
Jag hittade det här på gamla forumet när jag skulle montera mitt G60 paket & sparade det på datorn. Bara att följa anvisningarna så går det som en dans.
Det är Tobbe/golf666 som står för tipset. Lycka till.

Montera skärmbreddarna först!
Sen sätter du dit tröskelbreddarna, skruva dit dom utan de listerna på baksidan av trösklarna först. Så att du får skruvhålen bra! Sen skruvar du lös dom igen, och monterar fästlisten mot tröskeln, sen är de dax att få dit tröskeln! Lämpligt om du har en kompis till hjälp när du ska riva av skyddstejpen bakpå listerna och montera dit tröskeln (Se till att göra rent noga där listen ska fästa först. Och att de är helt torrt där oxå!)

Sen hakar du i trösklarna i skärmbreddarna och skruvar fast dom i de hålen du gjort i bilens trösklar (2 i framkant och 2 i bakkant under täcklocken)! Lättar på trösklarna i ovankant så du kommer åt att dra bort skyddstejpen från fästlisterna och klämmer åt trösklarna. Nu sitter trösklarna på plats!! :)