handdator

Visa fullständig version : Olika motorfästen? motorn sitter högt...



Fredda84
2008-05-07, 18:48
Jag har bytt till en 16V maskin i min golf 2 men jag tycker den ser ut att sitta så högt upp, insuget och spjället tar ju nästan i huven. jag har sett folk som har fjäderbenstag över insuget men det är störtomöjligt på min.

Är det olika höjder på bakre motorfäste? eller finns det olika hållare mellan motor och motorfäste baktill?

znabb
2008-05-07, 22:03
Jag har bytt till en 16V maskin i min golf 2 men jag tycker den ser ut att sitta så högt upp, insuget och spjället tar ju nästan i huven. jag har sett folk som har fjäderbenstag över insuget men det är störtomöjligt på min.

Är det olika höjder på bakre motorfäste? eller finns det olika hållare mellan motor och motorfäste baktill?


vad har du för typ av 16v maskin och vilket motorfäste har du??

superrille
2008-05-07, 23:56
Jag har bytt till en 16V maskin i min golf 2 men jag tycker den ser ut att sitta så högt upp, insuget och spjället tar ju nästan i huven. jag har sett folk som har fjäderbenstag över insuget men det är störtomöjligt på min.

Är det olika höjder på bakre motorfäste? eller finns det olika hållare mellan motor och motorfäste baktill?

gör ett nytt motorfäste där du inte centrerar hålet, utan lägger det i ovankant, därmed kommer motorn ned.

någon annan kanske kan tipsa om vad man kan fylla med istället (material) för det gummi som idag finns?

Fredda84
2008-05-08, 08:56
Jag har en KR motor

Och ett sånt här motorfäste sitter där nu
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-Golf-Jetta-Passat-Engine-Mount_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1638Q2em118Q2el12 47QQcategoryZ50454QQihZ012QQitemZ220222457073QQrdZ 1QQsspagenameZWD1V#ebayphotohosting

GTI-nissen
2008-05-08, 13:06
Motorfästet verkar vara riktigt, men det sitter ju i sin tur monterat på ytterligare ett fäste som sitter i subframen. Om det finns olika höjder på det vet jag inte.

En 16V motor har annars inte så mycket spel upp till huven. De som monterar 2-litare med något högre block tror jag måste modda någonstans för att inte insuget ska ta i.

Lillen
2008-05-08, 18:14
Jag har bytt till en 16V maskin i min golf 2 , jag har sett folk som har fjäderbenstag över insuget men det är störtomöjligt på min.

Fjäderbensstag på 16V går EJ över insuget.
Det går bakom på alla stag jag sett i alla fall!
Trångt nog utan stag ovan motor och insug.

Fredda84
2008-05-08, 22:26
Jag kanske har drömt det då......
Då verkar det vara som det ska ändå, jag tyckte att det verkade vara så himla tajt så det kändes inte rätt men då får det väl vara så. Nog mycket att greja med ändå så det är tur att detta inte var något konstigt =)

pekka kiiskilä
2008-05-08, 23:09
Det kan vara lite knöligt att få till det med fjäderbensstag på en 16v= På min cl 16v tar staget i lite men det bryr jag mig inte om.

znabb
2008-05-11, 09:27
Det kan vara lite knöligt att få till det med fjäderbensstag på en 16v= På min cl 16v tar staget i lite men det bryr jag mig inte om.

Hade "eftermarkands" fäste på min 16V,det i hop med 2.0L block gjorde att jag fick fräsa av fästet för att få rätt höjd på motorn.

Snevsson
2008-07-26, 10:37
Något gammal tråd men postar här istället för att skapa ny...

Har precis köpt fjäderbenstag fram övre till min golf gti 16v (mk2), och märkte ju direkt att det inte finns plats för att montera det korrekt. Däremot om man vänder på det så går det att trycka in det mellan gasspjäll och torpedväggen, och över vattenbehållaren. De 2 problem som kvarstår då som jag behöver lite svar på är: Fyller fortfarande staget sin funktion? Jag måste även flytta vattenbehållaren ca 5cm mot fronten, går detta och hur löser jag det lättast?

Lillen
2008-07-26, 19:26
Jag har bytt till en 16V maskin i min golf 2. Jag har sett folk som har fjäderbenstag över insuget men det är störtomöjligt på min.


Fjäderbensstag på 16V går EJ över insuget.
Det går bakom på alla stag jag sett i alla fall!
Trångt nog utan stag ovan motor och insug.

Säger imot mig själv =)
Det finns stag som löper ovan insug och huv.
Platta är dom och bockade upp över insuget.
Har sett dem men de är inte alls vanliga.

Dock så skulle jag välja ett konventionellt som går bakom motorn!


Har precis köpt fjäderbenstag fram övre till min golf gti 16v (mk2), och märkte ju direkt att det inte finns plats för att montera det korrekt. Däremot om man vänder på det så går det att trycka in det mellan gasspjäll och torpedväggen, och över vattenbehållaren. De 2 problem som kvarstår då som jag behöver lite svar på är: Fyller fortfarande staget sin funktion? Jag måste även flytta vattenbehållaren ca 5cm mot fronten, går detta och hur löser jag det lättast?

Det är precis så man monterar dessa stag.
Bakom motorn och flytta/modda kylvattenbehållarfästet.

Snevsson
2008-07-27, 01:36
Ok :D då var jag på rätt spår då alltså. Bara att modda lite nu då så lär det snart vara på plats. Tack för svaret

Mvh