handdator

Visa fullständig version : Vad är skillnaden mellan Golf mk2 CL och GT ?



modda
2007-05-20, 19:44
Hej.

Håller på att söka efter en Golf mk 2 Gt men är inte så sugen att åka över hela sverige för att få tag på en som ser ok ut så tänkte höra mig för lite vad det är för skillnad mellan dessa bilar under huven ?

Invändigt är inte lika noga för där kan man ju rensa någon gti eller liknande på skroten och byta ut men under huven kan det vara bra att veta vad som skiljer innan man handlar.

Edit: Glömde skriva att jag menade CL 1.8

Mvh
Niklas Westberg

mejn
2007-05-20, 20:10
Är ingen skillnad alls under huven.. man kan säga att GT är en GTI med vanlig "CL motor"

Megapolaren
2007-05-21, 00:13
Vad jag vet så har GT samma motor som CL, dvs 1,8 liter 90 hk.
Men så som jag fattat det har GT växellåda från GTI som ju är lite lättare utväxlad. Detta för att bilen skall upplevas som lite rappare.

Jag är ganska säker på att det finns en tråd om detta på det gamla forumet, sök där!

modda
2007-05-21, 10:26
Okej. Så det är en helt vanlig gti låda som gör att den känns rappare ? Passar en gti låda direkt på eller är det speciella fästen ? Inget annat som skiljer ?

Är man tvingad att lyfta ur motorn för att byta växellåda eller går det att lirka ut den medans motorn sitter kvar ?

Mvh
Niklas

modda
2007-05-24, 18:28
Har sökt i gammla forumet men hittar inget. Någon som med säkerhet vet vad som skilljer ?