handdator

Visa fullständig version : hydralkoppling till 02A låda hugger direkt



Svedda
2008-05-05, 00:10
Har strul med min koppling. Har köpt renoveringssats till huvudcylindern och provat med två slavscylindrar. Dock provade jag den ena när jag hade ett läkage i systemet men jag har samma problem då som nu. Jag får dragläge så fort pedalen lämnar golvet och ibland när man växlar snabbt så hinner bilen inte koppla ur.

Jag tycker att jag luftat ordentligt, först slav å sen huvudcylinder, är det rätt ordning?

Nån som har tips på vad det kan vara, har en koppling från en polare som bara har gått ca 100 mil så jag har svårt att tänka mig att där är fel. Kan detta ge med sig efter några mil med bilen då man fått upp riktigt med tryck i systemet lr ska d funka från start?

Tacksam för hjälp vet inte riktigt vart jag ska fortsätta nysta.

danno
2008-05-05, 12:41
kan vara slangen som är kass.hade samma problem på min g60. där hade slangen pajjat invändigt så det blev en stor bula på den när man trampade på pedalen.

Raz
2008-05-05, 12:59
När uppstod problemet? När du bytte koppling?

Svedda
2008-05-05, 14:31
Har inte sett något på slangen men ska kika på den.

Ja d uppstod vid kopplingsbyte, har kört med vajerkoppling tidigare.

JRJ
2008-05-05, 21:55
Fel offset på tryckplattan kanske?
Tex Sachs racing som jag kör med tar mycket längre ner pga att fjädrarna inte har samma offset som på orginal tryckplatta.

Svedda
2008-05-05, 22:42
kan nog så vara, det sitter en sport koppling i å förmodligen en sachs. Är det så överlag att värre kopplingar tar längre ner, tycker nästan d borde vara tvärtom så d går fort att växla utan att man behöver ha pellen i botten.

Har iaf plockat lös slaven idag och tryck lite på pinnen till kolven för att på så vis försöka få ur ytterliggare med luft. Tyckte nog att det funkade bättre idag än igår dock fortfarande lågt men man kanske får vänja sig. Hur som helst så gick allt mycket bättre eftersom jag har lagat kopplingen mellan växellådsvajern och själva manöverarmen på lådan. Den gick av men nu har jag svetsat ett eget fäste :P