handdator

Visa fullständig version : Hoodride. Vad ska man ha?



Nårrland
2008-05-04, 20:10
Tjena.

Nu när frugan äntligen har sagt ja till en bil till så har jag fastnat för typ en hoodie. Åkte en igår, en jetta, som var rejält sänkt och riktigt härlig rent allmänt.
Nu har jag lite frågor dock om ett sådant bygge och tänkte att nån här borde ju kunna hjälpa.

Han snacka om att det var nåt gruppköp har på coilovers så han gav runt 3000pix för ett set, sänkte ca 100mm när de var helt i botten.
Vart köper man sånt relativt billigt?

Vilken bil ska man skaffa? Alltid älskat mk1 jettorna men golf och caddy kan man ju göra mycket kul med också.


Har nån fler tips/bilder eller annat som kan vara matnyttigt får ni gärna svara. :)

(hoppas tråden ligger rätt, är rätt ny >.< )

MVH Anders

Mr dOhC
2008-05-04, 20:13
Hej & Välkommen hit :-)

Manny
2008-05-04, 20:15
sök på tyska ebay, där kan du köpa sänkning billigt! jag köpte "ickecoilover" för 1666:- inkl frakt! jämför det med biltema du.. :P

Nårrland
2008-05-04, 20:27
Tack så mycket. :)

Hur mycket sänkte de "ickecoilover"? Jag vet inte varför men vill ha den riktigt opraktiskt låg. >.<

Manny
2008-05-04, 20:31
80/80 skulle det va men det blev nog "bara" 80/60 annars går det nog att kapa lite till :P

samma coils som i "gruppköpet" finns även på ebay till riktigt bra pris.

Nårrland
2008-05-04, 20:36
Okej. För 2 satser skulle nog kunna behövas. Står ju fortfarande utan bil då man vill ha lite olika inspirationer och infallsvinklar. Vilken bil hade blivit bäst som hoodie? Jetta mk2 är ju mycket vanligare än mk1. Golfarna har ju alltid sitt utseende. Svårt.

R.Grönberg
2008-05-04, 20:49
Okej. För 2 satser skulle nog kunna behövas. Står ju fortfarande utan bil då man vill ha lite olika inspirationer och infallsvinklar. Vilken bil hade blivit bäst som hoodie? Jetta mk2 är ju mycket vanligare än mk1. Golfarna har ju alltid sitt utseende. Svårt.

Vwgolf.se och delar säljes ligger gruppköp ute.
Hoodie är ballt=)

3L1T
2008-05-04, 21:13
Vwgolf.se och delar säljes ligger gruppköp ute.
Hoodie är ballt=)

Det är dock oftast billigare att inte köpa genom dessa "gruppköp".

www.ebay.de

R.Grönberg
2008-05-04, 21:14
japp men många som inte vågar det med. och i och med han hade hört om det så tänkte jag bara tipsa vart han hittade det;)