handdator

Visa fullständig version : Vad kör ni med för handskar?



3L1T
2008-04-29, 19:29
Vad kör ni med för handskar?
Några rekomendationer, märke, modell?!

Har förstått det som att man ska ha skinnhandske (Nomex) till skinnratt och mockahandske till mocka ratt för att få bästa grepp.

GTI-nissen
2008-04-29, 20:35
Jag använder ett par enkla från Toora, de sitter skönt och hade ett hyfsat pris. Tror jag gav runt 400:- för 5 år sedan.

Manny
2008-04-29, 20:37
Arbetshandskar dom jag knyckt på jobbet :P, dom duger utmärkt. Har även hört talas om folk som kört med blommiga trädgårdshandskar.

Det viktiga e väl att man trivs med dom och att dom inte är gjorde i något brännbart material i händelse av brand, för ont om det fastnar i skinnet i elden.

Om man har mocka ratt så bör man använda mockahandskar för att inte slita ut ratten med fettiga fingrar (samt för greppet).

Mr dOhC
2008-04-29, 22:12
Jag fick ett par sparco handskar av tjejen. Sitter helt underbart på näven, har dock inte kört nåt med dom ännu , inte blivit nåt banåka sen dess :( Får ta på dom och åka ut en sväng på vägen och känna ;)

Kan kolla upp modell på dom när jag kommer hem, mocka va det iallafall.

EDIT : Sparco Profi/Profy 2

Lilla_Vargen
2008-05-02, 02:49
Har en uppsättning enklare modell av Sparco som oxå sitter som en dröm på handen.

Kostade runt 200:- vid inköp hos "Verklighets-bil" som nu firman heter på svenska ;-)

P-plats.se
2008-05-02, 10:01
Arbetshandskar dom jag knyckt på jobbet :P, dom duger utmärkt. Har även hört talas om folk som kört med blommiga trädgårdshandskar.

Det viktiga e väl att man trivs med dom och att dom inte är gjorde i något brännbart material i händelse av brand, för ont om det fastnar i skinnet i elden.

Om man har mocka ratt så bör man använda mockahandskar för att inte slita ut ratten med fettiga fingrar (samt för greppet).

Tänk på att inte ha syntetmaterial i handskarna som kan skada dig vid en ev. brand.
Sen vad det ska vara för material i handskarna beror på vilken ratt du har.

Holman
2008-08-13, 01:38
Sabelt Track med utanpåliggande sömmar. 1100kr..

J.L
2008-08-13, 13:43
Micro's mek-handskar, funkar perfa, använder de även när jag kör cross.
99:-

At Once tror jag de heter

Lillen
2008-08-13, 19:14
Har åxå kört mekhandskar.
Men riktiga kostar inte mycket mer.

Kommer ju köpa något känt märke förmodligen.

tjipp
2008-08-16, 16:37
nån enklare variant av sparco modell.. mocka.. tror dem kostade under 500kr

Keirn
2008-08-17, 01:14
Hur dumt det nu låter så använder jag golfhandskar, man köper dom en och en.
Sitter som gjutet på handen och greppar bra på alla sorters underlag.

LeWaN
2008-08-31, 09:22
Hur dumt det nu låter så använder jag golfhandskar, man köper dom en och en.
Sitter som gjutet på handen och greppar bra på alla sorters underlag.

Brukar inte dom vara ganska "lågt skurna"..?
Isf är det nog ingen höjdare att ha dom i bil om man tänker ur brandsynpunkt.



Vad kör ni med för handskar?
Några rekomendationer, märke, modell?!


Ska du kolla på handskar, köp några FIA-godkända, för då vet du att dom e bra! :)
GA hade utförsäljning förut, med stora skyltar.. har du varit upp dit och kollat?
Jag kan hänga på, jag behöver handskar och krage.

http://www.ga1.se/personlig/handskar.htm