handdator

Visa fullständig version : Motor LT 31



Struve
2007-05-19, 23:08
Har ett par frågor, jag tror jag håller på att bli dum i huvvet.
Vilken håll rotterar motorn i en LT 31 med 6cyl bensinare från -86??
Och vilka andra VW/Audimotorer kan fungera?? Motorfästen är jag beredd på att bygga nya.
Finns det någon som har en 5-petad låda till 6:n annars??

Junfors
2007-05-19, 23:36
Dom flesta bygger ju om till en volvomotor om dom byter i en LT, då det väl är samma kopplingshus osv som det är på volvo. Alltså borde du kunna använda en volvolåda men det jobbiga är väl kardan/knut skarvningen då. Ingen annan vw motor passar annars på LT lådan vad jag vet.

g-man
2007-05-20, 09:42
Dom flesta bygger ju om till en volvomotor om dom byter i en LT, då det väl är samma kopplingshus osv som det är på volvo. Alltså borde du kunna använda en volvolåda men det jobbiga är väl kardan/knut skarvningen då. Ingen annan vw motor passar annars på LT lådan vad jag vet.

Är det inte vw 6cyl dieslar som även volvo har, som du är ute efter?

Barbapappa
2007-05-21, 16:42
Är det inte vw 6cyl dieslar som även volvo har, som du är ute efter?
Det skulle man kunna tro. Jag är nästan helt säker på vilken motor han vill ha i, och det är inte en Volvo. ;-)

magoo
2007-05-21, 17:29
5:an kanske passar. om 5:an passar gör även 3.6 å 4.2l v8orna det.

Struve
2007-05-21, 21:16
Ingen Volvomotor nej, Barbapappa har rätt...... Struve är inte lagd åt det hållet!!

Är det någon sdom har koll på åt vilket håll kardanen snurrar på en diesel-LT, sett i bakifrån i fordonets färdriktning??
Kan det vara så idiotiskt att det finns två olika versioner av bakakslar på dessa, en för bensin som rotterar motsols och en till diesel som rotterar medsols??

OM det nu skulle vara så, finns det någon som vet om en dielselbakaksel??

Struve
2007-05-23, 22:07
Ingen som har koll på rotationsriktning på dieselmodellens kardan??

Struve
2007-05-25, 21:46
Då tar vi en annan fråga då: Någon som vet om en 5-petad låda som passar på bensin6:an??