handdator

Visa fullständig version : 2007-05-19 Eftersnack Lunda



SixPs
2007-05-20, 00:05
Då var man tillbaka efter en lyckad dag på Lunda. Det blåste rätt ordentligt under dagen och det kom några regndroppar, men som en Opel åkare sa "det är iallafall myggfritt"..... Men ibland blåste konerna omkull.

Vi var väl en ca. 20 - 25 bilar, mest Oplar samt en disel Audi (rökte som en traktor, men det sköt på ordentlig!), men vi vara bara tre VW.... :-( Men vi hade desto roligare! ;-)

Får tacka Birger för en bra kamp, imponerande bra tid på eftermiddagen!

Men var var alla andra?!? Det var samma sak förra året, då var vi bara två...

För alla i Stockholmsområdet är det ju den närmaste träffen. Är det inte roligt att köra konbana? Är inte bilen klar? Eller vad är det?

Lite synd att det inte kommer flera. Fast för de som kommer får ju köra mera..... ;-)

Thullen
2007-05-20, 01:30
Ska vi tre eftersnacka?
Det var en till vw på området också.
En fin Corrado VR6.
Har lite bilder från träffen å 2 filmer på "Birger"
Att det blev bra tider på eftermiddagen har nog med tidtagaren att göra?

Min bluddrade å gick dåligt på vägen hem.
Svarade inte alls på gasen som den brukar.
Kollade lite på den hemma hos birger å såg då att ventilen på Schrick insuget inte funkade som den skulle.
Får undersöka detta mera imorgon.
Ev. blir det nya stift å kablar.

birger
2007-05-21, 00:18
Efter mycket skruvande var det roligt att få testa bilen lite innan de riktiga banträffarna börjar. Allt verkade hålla ihop också.

"Får tacka Birger för en bra kamp, imponerande bra tid på eftermiddagen!"
Ja det var kul att ha nån att pressa tider mot, fick till några bra körningar på slutet.

Sen fick jag chansen att spöa thull på lite stripp också. Att han hade fyra däck, verktyg och min matsäck i bilen plus en krånglade motor kan inte ha betytt så mycket :) Eller hur Stefan?

birger

Thullen
2007-05-21, 00:23
Nej det ska inte ha någon betydelse.
Har du sett filmen flera gånger?

Någon som har konto på youtube?

birger
2007-05-21, 00:41
Japp har studerat filmen och kollat alla spårval. Finns mycket att slipa på :)

birger