handdator

Visa fullständig version : Byta sidoblinkers Golf IV



Staffis
2008-04-24, 10:48
Är det bara att rycka loss skiten lr är det nått man ska va försiktig med?

magnusT
2008-04-24, 10:52
Sitter ett metallbleck som låser fast blinkersen. Så det är bara att dra loss den lite försiktigt.

Staffis
2008-04-24, 10:54
Yes, tack så mkt..

Fredrix
2008-04-24, 15:35
Hmm...ska de inte skjutas ( metallblecket pressas in ) och vikas ut, eller är jag helt ute och cyklar ?

Staffis
2008-04-24, 16:16
Nej, de va bara att rycka ut och byta.. tog 10 min ^^ Tack för hjälpen

emilson
2008-04-24, 16:31
Hmm...ska de inte skjutas ( metallblecket pressas in ) och vikas ut, eller är jag helt ute och cyklar ?

Är precis som du säger.

Wolfen
2008-04-24, 19:35
Hmm...ska de inte skjutas ( metallblecket pressas in ) och vikas ut, eller är jag helt ute och cyklar ?
Jag är hundra på att du har rätt. Men med lite våld räcker det bara att rycka ut dom... kanske... har inte provat:)

T.Gustavsson
2008-04-24, 21:06
De ska tryckas bakåt(sidled) och sen vikas ut. Men det klart. Man kan nog bara rycka ut dem också. =)

// Tomas

Henrik.M
2008-04-24, 21:08
Vill man återanvända dom så skjuter man dom i sidled och plockar försiktigt lös dom.

Ska man slänga bort dom kan man slita lös dom,med resultatet att dom går sönder.

Staffis
2008-04-25, 10:33
Vill man återanvända dom så skjuter man dom i sidled och plockar försiktigt lös dom.

Ska man slänga bort dom kan man slita lös dom,med resultatet att dom går sönder.

Nämen asså de är bara att ta nått smalt och losssa dom i ena änden och sen trycka dom lite i sidled.. Hur smidigt som helst, sitter inte allt för hårt ;D och ja dom håller, ska mkt till innan du lyckas ha sönder dom ^^

jocke.w
2008-04-25, 13:02
Nämen asså de är bara att ta nått smalt och losssa dom i ena änden och sen trycka dom lite i sidled.. Hur smidigt som helst, sitter inte allt för hårt ;D och ja dom håller, ska mkt till innan du lyckas ha sönder dom ^^

Gissar att just Henrik har tagit bort ett hundratal i sina dar.....så han VET att dom går sönder!!! kanske inte varje gång....

;-D

Finn
2008-04-25, 18:57
Nämen asså de är bara att ta nått smalt och losssa dom i ena änden och sen trycka dom lite i sidled.. Hur smidigt som helst, sitter inte allt för hårt ;D och ja dom håller, ska mkt till innan du lyckas ha sönder dom ^^

Räknas vanliga vibrationer som mycket? Har ju bytt ett par stycken p.g.a att dom bara helt plötsligt hängt löst.

Henrik.M
2008-04-25, 20:19
Gissar att just Henrik har tagit bort ett hundratal i sina dar.....så han VET att dom går sönder!!! kanske inte varje gång....

Ett par stycken har man betat igenom genom åren...så jag vet på ett ungefär hur man gör för att få lös dom hela.
Vet även hur man får lös dom trasiga. =)





Räknas vanliga vibrationer som mycket? Har ju bytt ett par stycken p.g.a att dom bara helt plötsligt hängt löst.

Brukar (iaf här uppe) bero på att folk tvättar med för starkt avfettningsmedel.
Medlet äter plasten och tillslut lossnar metallpiggen = blinkersen lossnar.
Samma fenomen på ex regskyltbelysningar.

Väldigt vanligt förekommande på hyrbilar som får smaka mycket automattvätt och mängder med avfettning.

Finn
2008-04-25, 20:52
Min mening va väl att vara lite sarkastisk mot hans påstående om att d ska mycke till innan dom lossnar. Ledsen om d inte framgick. Ska vara mer tydlig nästa gång med en smiley ;)

Mini_me
2008-04-25, 21:00
Du är ju finsk så det är svårt att avläsa dig ibland.

VW sido blinkers är ett skämt..läcker , lossnar och faller isär..Nä..åk till biltema och köp ett par rediga som man skruvar fast..så det inte råder nån tvekan om att du ska byta fil eller svänga.

Henrik.M:

;-D