handdator

Visa fullständig version : ATAVA bilförsäkring?



Wolfen
2008-04-22, 10:23
Det är dags igen att snacka bilförsäkringar:)
Bra eller dåliga erfarenheter när det gäller Atava? Har TryggHansa just nu men tänker byta till Atava.

lojden
2008-04-22, 10:32
Det är dags igen att snacka bilförsäkringar:)
Bra eller dåliga erfarenheter när det gäller Atava? Har TryggHansa just nu men tänker byta till Atava.

Atava är ett dotterbolag till TryggHansa. Kikat på www.sveland.se ? betalar 850:-/månaden där på min GTI -99

R.S
2008-04-22, 10:54
Har kört med Atava ett tag nu. De är väl OK men tycker att det varit lite struligt med administrationsbiten (märks att de inte varit uppe o snurrat så länge). Har ingen erfarenhet hur deras hantering är när man väl behöver hantera skadeärende eller liknande med dem.

DennisV6
2008-04-22, 12:35
Hej,

Än så länge har jag bara haft bra erfarenheter från Atava. Min bil blev utsatt för skadegörelse, gjorde en polisanmälan samt en skadeanmälan genom deras internetsida till bolaget och det tog inte mer än två timmar för bolaget att ge mig ett skadenummer med godkännande att kontakta en valfri reparatör.

Kostnaden blev 0 kr då bolaget erbjuder självriskreducering vid vandalisering när man tecknar en helförsäkring hos Atava.

/Dennis

Putte_70
2008-04-22, 14:57
Kolla på http://www.dina.se/

Dom e billiga.... Jag är nöjd med dom

Jämförde priser mellan Atava och Dina försäkringar på mina 2 bilar jag har, o det var lite skillnad på priserna.. Atava var dyrare.