handdator

Visa fullständig version : Vilket fabrikat på lackfärg?



Evolver
2008-04-20, 18:30
Hej!

Ska lacka lite plåtgrejor på bilen, alltså mindre karossdelar. Så jag kommer bara att köpa sprayburkar.

Några som har erfarenhet av olika märken på lack? Skiljer det mycket på hållfasthet, ytfinish etc, på dyrt och billigt?

Vart köper ni era sprayburkar?

Mvh André

Janne.M
2008-04-20, 20:56
PPG brukar jag handla hos nån som blandar färgen på sprayburk åt dig så du har möjlighet att påverka lite i nyans. Annars är ju glasurit bra, men det kanske bara finns som riktig 2K?

Evolver
2008-04-22, 14:44
Hej!

Ska lacka lite plåtgrejor på bilen, alltså mindre karossdelar. Så jag kommer bara att köpa sprayburkar.

Några som har erfarenhet av olika märken på lack? Skiljer det mycket på hållfasthet, ytfinish etc, på dyrt och billigt?

Vart köper ni era sprayburkar?

Mvh André

Ställer frågan igen.
Lack på sprayburk. Vart rekommenderar ni att köpa detta? Primer och färg. Klarlack ska det nog inte vara eftersom det är en solid lack.
Jag ska lacka i samma färgkod som original.

ISBjörnen
2008-04-23, 20:46
kommer du köpa 2K spray så måste du ha klarlack om du kör vatten baserat. Hur gammal e bilen. köper allt mitt från colormix i malmö.

Evolver
2008-04-23, 21:51
kommer du köpa 2K spray så måste du ha klarlack om du kör vatten baserat. Hur gammal e bilen. köper allt mitt från colormix i malmö.

Ok!

En dum fråga! 2K, menar ni 2 komponentslack? Eller är detta ett märke?

Bilen är en 91:a. Så visst, en viss nyansskillnad kommer det ju bli :-) Men grejorna som ska lackas kommer inte sitta på direkt synbara ställen, alltså inte det man ser först.

Sedan ska ju ögonlock och grejor lackas också, det kommer ju synas självklart.

ISBjörnen
2008-04-24, 19:11
jepp. 2k e 2 komponentslack. finns på spray.