handdator

Visa fullständig version : Turbotrycksproblem TDi 90hk



Freiholtz
2008-04-19, 18:05
Va skulle de kunna va för fel när man accelererar å efter ca 3000varv så slutar bilen ladda, men sen så laddar den lite till å lägger av igen?

Bilen är en Caddy -98 TDi 90hk.

oops_164
2008-04-19, 18:36
Va skulle de kunna va för fel när man accelererar å efter ca 3000varv så slutar bilen ladda, men sen så laddar den lite till å lägger av igen?

Bilen är en Caddy -98 TDi 90hk.


Har du turbotrycksmätare så du verkligen vet att den slutar att ladda?
Kan vara så att den får för lite bränsle,
då brukar ett byte av bränslefilter vara på sin plats.
Har du kollat alla slangar så det inte är nån som läcker?

Freiholtz
2008-04-20, 10:44
Har du turbotrycksmätare så du verkligen vet att den slutar att ladda?
Kan vara så att den får för lite bränsle,
då brukar ett byte av bränslefilter vara på sin plats.
Har du kollat alla slangar så det inte är nån som läcker?

Nope, har inte kollat nåt av de då jag inte har köpt bilen än. Har bara varit å provkört den.

Men de verkar som att den slutar ladda, typ som att nån "tryckvakt" går in. Känns precis som när jag ställde upp trycket på en gammal GTD, den laddade på å la av sen, då fick jag plugga en slang för att den skulle ladda hela tiden. en de e ju inte samma motorer...

oops_164
2008-04-20, 10:54
Nope, har inte kollat nåt av de då jag inte har köpt bilen än. Har bara varit å provkört den.

Men de verkar som att den slutar ladda, typ som att nån "tryckvakt" går in. Känns precis som när jag ställde upp trycket på en gammal GTD, den laddade på å la av sen, då fick jag plugga en slang för att den skulle ladda hela tiden. en de e ju inte samma motorer...



Kolla om det är VNT turbo vilket jag misstänker att det är på den.

De brukar hänga sig och då skickar LMM:en meddelande den att det är fullt luftflöde trots att det inte är så.
Då går styrsystemet in och stryper oftast med ett nödprogram.

Kolla lite på www.dieselclubsweden.se.

Vill ni ta bort länken så blir jag inte sur.

VWGolIV
2008-04-20, 12:15
Länken kan vara kvar, där inne finns mycket kompetent information om dieseldrivna fordon =)

oops_164
2008-04-20, 15:05
Länken kan vara kvar, där inne finns mycket kompetent information om dieseldrivna fordon =)

Låter bra grabben.