handdator

Visa fullständig version : Elstrul Mk2



golf_fanatic
2008-04-16, 21:13
Har råkat ut för ett problem med grabbens bil. Alla kontroll lampor har slutat att fungera i instrumenthuset.Enda lampan som fungerar är till helljuset ,inte ens blinkersindikatorn blinkar .Och sen verkar den slutat att ladda också har fått laddat batteriet/erna några gånger.
Har bytt instrumenthuset,blinkersspaks/torkarspaks paketet. Men det fungerar iallafall inte. Felet uppstod i samband med att jag bytte kontakten i tändningslåset. Någon som har en ledtråd?
Bilen : Golf Cl Mk2 84:a

pekka kiiskilä
2008-04-16, 23:18
Mät strömmen i tändnings låset eller byt den igen för det låter som det är något fel i den regionen.

golf_fanatic
2008-04-21, 23:02
Problemet löst,kontakten var felet.Hade en rattstång från en 87:a jag skrotade.Jämförde inte kontakterna utan tog för givet att det var samma. Men det var det naturligvis inte.Tog bort kontakten på min ProjektJetta -85 & tänkte att eftersom det bara skiljde en årsmodell så borde dom vara lika,problembilen är en 84:a. Men den såg ut som kontakten från 87:an. Så det blev till att köpa nytt från DinBil.Det saknades Ett litet ynka stift från 87-85 kontakterna . Tack för hjälpen Pekka

pekka kiiskilä
2008-04-21, 23:26
Var så god och det är gott att det löste sig smidigt.