handdator

Visa fullständig version : Sport stolar vid kontroll besiktning



sgt_nelson
2008-04-14, 22:25
Kommer de att gnälla på sparco stolarna som sitter i bilen vid en kontrollbesiktning? det var stolar med airbag orginal o nu lyser airbag lampan pga att de inte sitter där längre.. med det borde väll besiktningsmannen skita i eller?

Manny
2008-04-14, 22:27
Är bilen helbilsgodkänd så kan dom klaga. Annars brukar det inte vara några problem så länge man kan justera stolen fram o bak.

Airbaglampan vet jag inte om dom klagar på, men jag kan tänka mig det iaf.

golf666
2008-04-15, 02:18
airbag lampan lyser i min passat pga en givare trasig under passagerar stolen som jag inte hunnit åtgärda än! Och de sa dom ingenting sist om på besiktningen iaf!
Airbagen behöver inte fungera alltså..

Dock vet jag inte hur dom ställer sig till stolarna, beror väl lite på vilken bes. man du får!

sgt_nelson
2008-04-15, 09:31
ok tack för svaren! jaja klagar dom får man väll försöka hitta nån vänlig själ med en lupo som vill bytlåna stolar över en dag då..

Mini_me
2008-04-15, 12:31
Stolarna i sig borde inte skapa några problem...fast går dom inte att fälla och bilen är reggad för baksäte lär du åka på det.

+ om du har såna där dyra stolar med jätte skydd för huvet kan dom knorra pga du inte kan kolla alla vinklar mm...

Airbag verkar vara en sån grej som olika bes.män tolkar olika.

sgt_nelson
2008-04-15, 12:48
Det går att skjuta fram stolarna tillräkligt för att ta sig in i baksätet... frågan är ju om det räcker?... ja det är ju airbaglampan jag är mest fundersam över..


Stolarna i sig borde inte skapa några problem...fast går dom inte att fälla och bilen är reggad för baksäte lär du åka på det.

+ om du har såna där dyra stolar med jätte skydd för huvet kan dom knorra pga du inte kan kolla alla vinklar mm...

Airbag verkar vara en sån grej som olika bes.män tolkar olika.

Mini_me
2008-04-15, 14:38
Jo jo men det är svårt att komma åt spaken för att justera fram stolen om man sitter bak..det är så dom tänker (Tex krockar du och du tuppar av och bilen brinner lär det ju inte vara kul att sitta bakom).

Junfors
2008-04-15, 15:19
På bilprovningen hemsida hävdar dom.


Airbaglampan lyser

Fordonet underkänns inte om airbaglampan lyser eftersom detta inte ingår i vår kontroll.

http://bilprovningen.se/externt/bpweb.nsf/va_viewXDomainSearch/CAB3CDD19CB1020CC12571880028A4C9?OpenDocument

sgt_nelson
2008-04-17, 19:31
Vad bra!


På bilprovningen hemsida hävdar dom.


http://bilprovningen.se/externt/bpweb.nsf/va_viewXDomainSearch/CAB3CDD19CB1020CC12571880028A4C9?OpenDocument