handdator

Visa fullständig version : Familje körning / bromsvätska



Rickard.v
2007-05-19, 11:29
Läste att på bugrun har de en stund för de som aldrig kört på bana tidigare som de kalla familje körning eller något liknande.

Då undrar jag är det bromsolje kontroll då med?? (trots att det går lugnt till)
Skulle vara kul att prova lite bana!
Tror inte man behövde hjälm då?

Lillen
2007-05-19, 14:09
Läste att på bugrun har de en stund för de som aldrig kört på bana tidigare som de kalla familje körning eller något liknande.

Då undrar jag är det bromsolje kontroll då med?? (trots att det går lugnt till)
Skulle vara kul att prova lite bana!
Tror inte man behövde hjälm då?

Det BRUKAR ALLTID vara bromsvätskekontroll!

Rickard.v
2007-05-19, 23:51
Brukar ja men är det någon som vet??

Och är det någon bankörning på söndagen?? Kan det väl inte vara eftersom det är fullt med bilar!
Misstänker lördagen starkt!

Mini_me
2007-05-20, 00:03
Man kollar alltid bromsvätska...varit så dom 2 sista åren iaf.
Hjälm är en självklarthet.

VWGolIV
2007-05-20, 00:13
Alla bilar som skall ut på banan måste passera besiktningen, då ingår bromsvätskeprovet.

Blir du underkänd där så blir det ingen körning.

Närmare regler har jag inte i huvudet vad som gäller för Bugrun.

Lillen
2007-05-20, 03:01
Brukar ja men är det någon som vet??

Och är det någon bankörning på söndagen?? Kan det väl inte vara eftersom det är fullt med bilar!
Misstänker lördagen starkt!

Ja efter som ja själv har stått i banbesiktningen för GTiklubbens räkning så JA det brukar alltid vara bromsvätskekontroll för banåkningen!

Rickard.v
2007-05-20, 13:23
Ok det låter som du är säker men skriver ändå att det "brukar" vara.

Är det på lördagen som jag tror??

Dåligt med info på deras hemsida!

Lillen jag måste få fråga. Ser att du har 133 inlägg. Är det sedan nya forumet startade??
Om ja: Herrejösses gör du inget annat! hi hi

Rudhem
2007-05-20, 13:50
det är skit bra att man kollar bromsvätskan så alla har fräsch vätska.. men ibland får man ju nerslag fast man har riktig och ny olja.. typ som på kullen förra året..

Lillen
2007-05-20, 16:05
Lillen jag måste få fråga. Ser att du har 133 inlägg. Är det sedan nya forumet startade?? Om ja: Herrejösses gör du inget annat! hi hi

Haha JA det är det nya forumet.
Va tusan sitter framför datorn på jobbet med.
När det är tråkigt så blir det forumet en stund =)

Byt till ny fräsch vätska innan banträffen.
Ett tips är att ta med den vätska som blir över efter bytet.
Samt den behällare vätskan kom i , så kan man kolla över denna.
Har ju betydelse ifall det falerar.

Köp vätska av god kvallitet.

Freddan
2007-05-20, 16:10
Motul RBF 600 är en bra bromsvätska. Har använt den under flertalet bankörningar utan problem :)

Lillen
2007-05-20, 16:33
Motul RBF 600 är en bra bromsvätska. Har använt den under flertalet bankörningar utan problem :)

Precis.
Hade tänkt använda den själv.

Men nu Blev det ATE Super Blue Racing.
Den är härligt blå och skall åxå ha bra egenskaper.
Fungerade mycket tillfredställande på Sturup iaf.

VWGolIV
2007-05-20, 19:57
För er som inte läste mitt inlägg så postar ja det igen...


"Alla bilar som skall ut på banan måste passera besiktningen, då ingår bromsvätskeprovet.

Blir du underkänd där så blir det ingen körning."

Junfors
2007-05-20, 23:53
Läste att på bugrun har de en stund för de som aldrig kört på bana tidigare som de kalla familje körning eller något liknande.



Var hittade du denna infon? Letar som en tok men hittade inget.

Får väl säga som dom andra annars att en regel för att komma ut på banan ska vara att du besiktigat och då innefattar det bromsvätskekoll.

Då detta ska vara en nya aktivitet så vet inte ens vi som brukar hjälpa till med besiktingen vad det ska vara för regler om det blir familjekörning, hjälm brukar man ej behöva då för max hastigheten på familjekörning brukar vara 70Km/h i regel.

Ska du ta det säkra före det osäkra, byt bromsvätska. Kolla annars med BugRunner vad som ska gälla för denna aktiviteten.

Kan dock säga att provar du på familjekörningen är risken STOR att du blir biten och vill prova på även bankörningen och då måste du ju ha bra bromsvätska.. så byt:).

Rickard.v
2007-05-24, 11:14
Den infon stod på reklam lappen för bugrun som jag fick på vw picknicken på gärdet i stockholm. (om jag inte minns fel)

Ja precis så tänkte jag med att risken är stor! Du vet...