handdator

Visa fullständig version : Shaved door kit



Finn
2008-04-14, 00:35
Sitter å letar på nätet efter lite kit till shaved doors :) E ju sugen på att ha schysst kvalite på dom prylarna. Hittade ett billigt kit på ARZ-tuning men som sagt, billigt=bra? D märke jag kollat mest på e Autolöc som verkar stabilt.

Då jag ska beställa lite andra prylar oxå så som clean-style handtag till bakluckan, rökiga Jetta II lyktor, emblemlös grill till Jetta II å så en huvspoiler/ögonlock så vore d nice om man kunde hitta allt på samma sida. Gärna i tyskland då d e smidigt att få hem därifrån å e aningen billigare än här i schweden :)

Så tips på tyska sidor uppskattas.

Rock on!

Manny
2008-04-14, 22:30
Jag använder en tanklocksmotor från en golf mk4 till bakluckan på min bil. Den e ruskigt stark o kostar billigt på skroten. tror det är samma motor på passaterna med.

Finn
2008-04-14, 23:18
Jo jag har ju funderat på den möjligheten oxå men vägar inte chansa på den lösningen. Har bytt lite för många såna på jobbet för att känna mig helt trygg med den ;)

Vart handlar folk sina prylar från tyskland? Ge mig lite tips, kan bara arz-tuning.de å typ-17.de.

Edit: Såg nu att du skrev motorn till tanklocket. Undra om d e samma som till bakluckeöppnaren på Passat Varianten som jag tänkte på? Hur som helst, ändå inte helt trygg med den.

Putte_70
2008-04-15, 20:34
Har oxå funderat på det här med shaved doorkit och funderat på om det finns nåt att använda typ tanklocksmotor som det pratas om här. Men om man plockar bort dörrhantagen funkar det väl inte redigt med en motor till ett tanklock eller liknande? Men måste väl öppna med nån form av fjärrkontroll? Eller det finns nån lösning på det?

Finn
2008-04-15, 20:40
Du kan styra motorn me larmet så att d skickar ut en signal på motorn. I t.ex Autolöcs kit så ingår d fjärrar vilket e ganska nice men d kostar ju efter d oxå.

Finn
2008-04-17, 11:22
Bump :)

hellebjork
2008-04-17, 15:00
På min gamla golftvåa så hade jag en tanklockmotor ifrån en audi tt. Funkade bra och kostade ca 250kr på vag. Annars är det väl bara glutta igenom ebay, finns massvis med saker där som man inte trodde man behövde :)

Manny
2008-04-17, 19:59
Kan d va samma motor till tanklocket på TT som de andra bilarna i famlijen? Eller är den speciell på nåt vis? Jag har nämligen en tanklocksmotor från en golf mk4 till min baklucka.