handdator

Visa fullständig version : Läcker olja mellan block och oljefilterhållare



Fredda84
2008-04-11, 17:18
Min golf 2 GTI 16V kr läcker olja mellan oljefilterhållaren och blocket, vid en mindre renovering satte jag först dit en ny "pappackning" och den läckte mycket men då upptäckte jag att det var en skruv som inte var åtdragen men det hjälpte inte så mycket med att dra åt den heller.... jag klippte ut en egen korkpackning som sitter där nu, bilen läcker mycket mindre men ändå alldeles för mycket....

hur stor är sannolikheten att mitt nya oljefilter (VW original) sitter igen?

ska man inte kunna få det att vara tätt där tro.... :(

Manny
2008-04-12, 12:19
det är tryck just där så jag tvekar på att en korkpackning skulle hålla så bra, satsa på en ny pappers packning istället, se till så att utorna är helt rena o släta.

Holmgren
2008-04-12, 12:24
Och vart köper man det till bra pris, skulle behöva nya pappers packningar till dom flesta ställen på min motor.

Manny
2008-04-12, 12:29
förresten, skippa packningen, jag kom precis på att jag bara använde packningsilikon på min förra mk1, det funkade ypperligt :D

Holmgren
2008-04-12, 12:43
Det var det som satt på min motor när jag plockade ner den.
Det jobbiga var att ALLT satt med det, tråget och allt.
Men då kanske man ska testa det igen då.

Manny
2008-04-12, 12:45
jobbigt att fåå bort kasnke men det håller tätt iaf!

Manny
2008-04-12, 12:48
biltema silikon är svart så syns det itne heller :D

Holmgren
2008-04-12, 12:56
Ok, tack för hjälpen.
Hoppas det löser sig för både mig och Fredda84 nu då.

znabb
2008-04-12, 20:50
Ok, tack för hjälpen.
Hoppas det löser sig för både mig och Fredda84 nu då.

varför skulle det vara sämre med "pappers" packningar???

om alla ytor är sjyssta och bultar dras med rätt moment så skall det inte vara några probs.

Manny
2008-04-12, 20:52
behöver inte vara sämre. men lätt att få tag i och det fungerar. Han hade ju problem mde läckage med papperspackningen.

D_Stenlund
2008-04-12, 21:48
appropå packning, ska lossa grenröret imorgon, men under bilen ser ja en packning mellan flänsarna av metall, men ja var på vag o köpte grenrörs packningar fick ja 4små som sitter runt varje fläns. Finns de även den där stora i metall som går runt allt eller hur ser den ut, köpa en ny sådan samtidigt kanske ?

Sebbe
2008-04-12, 22:50
appropå packning, ska lossa grenröret imorgon, men under bilen ser ja en packning mellan flänsarna av metall, men ja var på vag o köpte grenrörs packningar fick ja 4små som sitter runt varje fläns. Finns de även den där stora i metall som går runt allt eller hur ser den ut, köpa en ny sådan samtidigt kanske ?

Finns små till varje rör eller en stor till alla 4. Kanske bara finns de små hos VAG? Jag har en stor packning, köpte från nån engelsk firma där jag köpte grenröret.

D_Stenlund
2008-04-12, 23:42
oki, den var i metal, verkade vara fin kan man använda båda:P hehe ne skoja bara, ska bli kul och sätta i ett nytt fint rör

Fredda84
2008-04-14, 23:25
Nu är det tätt! där iallafall..... packningsmassa på alla ytorna sen smackade jag ihop det igen. Nu har jag nog kört en mil utan att det synts till en droppe där. Nu är det bara den nya oljetrågspackningen som läcker och till råge på allt så drog jag så hårt så att en bult gick av :( (nya bultar är det dessutom) ska ta lös och smeta på en massa packningsmassa på trågpackningen när tid finnes

Manny
2008-04-14, 23:53
är trågpackningen i kork? isåfall måste man efterspänna flera gånger innna det är helt tätt.

Fredda84
2008-04-15, 07:57
Nej det är en gummipackning