handdator

Visa fullständig version : Golf mk2 bredddare från Rp glasfiber



ISBjörnen
2008-04-10, 22:12
Tja.

någon som vet om de ingår breddare i rp´s breddare till mk2?
kollar man på bilderna så ser de ju inte ut så men läster man texten låter de ju så.

http://rpglasfiber.com/pro.php?go=las&id=1660745

Henrik.M
2008-04-10, 22:36
Beställning & frågor
Ring oss

Telnr: 0923-151 18

Står det på sidan.
=)

Men som jag tolkar det är det en glasfimerskärm med en utgjutning på.
Dvs en skärm som är breddad.

Golf Racing
2008-04-10, 22:38
Tja.

någon som vet om de ingår breddare i rp´s breddare till mk2?
kollar man på bilderna så ser de ju inte ut så men läster man texten låter de ju så.

http://rpglasfiber.com/pro.php?go=las&id=1660745

ring o snacka med han .
Han är väldigt bra att ha att göra med.

makkan
2008-04-11, 00:02
bra men inte den bästa passformen men för det priset är dem ok. att tänka på är att dem är nog gjorda för rally folket som förbrukar några åt gången och inte behöver super yta på sakerna

Raz
2008-04-11, 08:18
Dom frågar vad man ska ha grejerna till och gör produkten därefter, dvs säger du att du kör rally och inte vill ha ett gram extra vikt så får du leva med lite dålig passform och sämre yta men om du säger att du kör på gatan och lite banträffar så kan dom lägga på lite mer material och då blir det helt plötsligt mycket bättre yta på grejerna.

ISBjörnen
2008-04-11, 11:13
G60 har ju andra framskärmar än vad golf cl har. sedan sitter de ju breddare utanpå oxå. min fråga är om det satt dem extra breddarna på redan.

ringde idag men han förstog inte riktigt min fråga.

någon som har köpt dem o kan berätta

onk
2008-04-11, 11:45
Ytan på skärmen bestäms ju inte av hur många lager glasfiber dom lägger. Det styr ju bara hur stadig den blir.

För en fin yta krävs en bra och välvaxad form och rätt tjocklek på gelcoat/topcoatlagren.

Vad det gäller denna skärm ser den inte ut att ha någon slags breddning och visste inte fabrorn vad det var så lär du ju inte få med någon heller..

Raz
2008-04-11, 13:12
Ytan på skärmen bestäms ju inte av hur många lager glasfiber dom lägger. Det styr ju bara hur stadig den blir.

För en fin yta krävs en bra och välvaxad form och rätt tjocklek på gelcoat/topcoatlagren.

Vad det gäller denna skärm ser den inte ut att ha någon slags breddning och visste inte fabrorn vad det var så lär du ju inte få med någon heller..

Vem har pratat om antal lager glasfiber?

Fredda84
2008-04-11, 14:44
G60 har ju andra framskärmar än vad golf cl har. sedan sitter de ju breddare utanpå oxå. min fråga är om det satt dem extra breddarna på redan.

ringde idag men han förstog inte riktigt min fråga.

någon som har köpt dem o kan berätta

På vilket sätt är själva framskärmen annorlunda då?
jag vet inget om olika skärmar förutom sidofästningen för kofångarna, har jag missat mycket då eller?

john1
2008-04-11, 15:12
G60-skärmarna är urkapade i överkanten under breddaren för att rymma större/bredare hjul!

syns halvdåligt på den skärmen jag slet bort från min bil igår!

http://tyskstuk.de/projekt_dirty/kaross04.jpg

Mike
2008-04-11, 19:44
G60-skärmarna är urkapade i överkanten under breddaren för att rymma större/bredare hjul!

syns halvdåligt på den skärmen jag slet bort från min bil igår!

http://tyskstuk.de/projekt_dirty/kaross04.jpg

Haha, ser att du våldat lite :D

john1
2008-04-11, 22:41
Haha, ser att du våldat lite :D

Japp, och det kändes bra! :)

ISBjörnen
2008-04-13, 19:50
finns de någon med tålamod o som försår norrlandsprat som vill ringa o fråga om skärmarna e med breddare lr man måste köpa dem lösa till?

Henrik.M
2008-04-13, 19:52
finns de någon med tålamod o som försår norrlandsprat som vill ringa o fråga om skärmarna e med breddare lr man måste köpa dem lösa till?

Vågar du inte ringa själv eller är du bara lat?

Mike
2008-04-13, 20:03
Jag har också försökt fråga han samma fråga över mail, verkade vara svårt att förstå då också.

ISBjörnen
2008-04-13, 20:52
Vågar du inte ringa själv eller är du bara lat?

har ringt han man han fattar bara hälften av vad jag säger o jag hälften av vad han sa. lite svårt ibland även om de e samma land :)

Lillen
2008-04-13, 22:42
Han är av den äldre skolan.
Mail är inte att föredra , Ringa fungerar bäst!

mejn
2008-04-13, 23:02
Är det dom du länkar till så tycker jag att det ser ut som framskärmar med ingjuten breddning. Jag kan förstå om han har svårt att förstå om du frågar "om de ingår breddare i rp´s breddare till mk2?" Du kanske kan fråga honom om det är skärmar med lösa breddare eller om dom är ingjutna i skärmen...

På deras hem sida står det ju "Golf 2 Framskärmar med breddare G60" som kostar 1800:-/st sen finns det "Golf 2 Framskärmar" för 1300:-/st alltså är dom du länkar till med breddare, sen om det är lösa eller ingutna är ju en annan sak.
Men jag gissar på ingjutna.

Henrik.M
2008-04-13, 23:24
På deras hem sida står det ju "Golf 2 Framskärmar med breddare G60" som kostar 1800:-/st sen finns det "Golf 2 Framskärmar" för 1300:-/st alltså är dom du länkar till med breddare, sen om det är lösa eller ingutna är ju en annan sak.
Men jag gissar på ingjutna.

Ungefär vad jag försökte föklara i korta ord i mitt första inlägg allra högst upp.
Men jag skrev väl på norrländska så budskapet gick inte fram. *asg*