handdator

Visa fullständig version : Bättre bromsar på GTI V ?



bcr
2008-04-08, 22:15
Åker en ny GTI-08 och är mycket nöjd med allt utom bromsarna som jag inte tycker matchar bilens övriga kvaliteter.

Vill dock inte sätta på värsta Brembo race bromsar, finns det något enklare sätt att förbättra bromsförmågan?
Byta belägg?

Någon som har ett bra tips?

/Håkan

pekka kiiskilä
2008-04-08, 22:44
det ska räcka med bättre belägg samt bromsvätska om det inte räcker så kan du dra dit bromskylning så håller sig bromsarna lite svalare.

wolfbane1967
2008-04-08, 22:57
Prata med Martin på Fastone i Göteborg,dom har alla möjliga paket

Holmgren
2008-04-08, 23:41
Eller PEAN Sweden.. Han levererat material till alla bilar i Stcc.

ThomasT
2008-04-08, 23:43
Ta ett snack med Per på www.peansweden.com (klubbrabbat), mycket trevlig och väldigt kunnig!



EDIT: skriver inte tillräckligt snabbt tydligen....
.

JWO
2008-04-09, 09:47
Åker en ny GTI-08 och är mycket nöjd med allt utom bromsarna som jag inte tycker matchar bilens övriga kvaliteter.

Vill dock inte sätta på värsta Brembo race bromsar, finns det något enklare sätt att förbättra bromsförmågan?
Byta belägg?

Någon som har ett bra tips?

/Håkan

Skulle rekommenderar dig att ta kontakt med Martin på FastOne. Han har koll på bromsar, bra sortiment dessutom. Han har allt du kan önska dig i princip!

Tänkte själv eventuellt uppgradera bromsarna på min till våren. Då blir det antaligen Brembo skivor med EBC belägg.

Basti
2008-04-09, 20:06
Kör alla på forumet bana? Mattas bromsarna eller slår skivorna sig, har aldrig märkt att mina sviktar?

GTI-nissen
2008-04-09, 20:24
Det finns de som kan överhetta de värsta bromsar man kan få tag på, allt beror på hur man gör.

Är man en fegbromsare, en sån som börjar bromsa när det kanske kommer en kurva om 200 meter, bromsar löst och länge alltså, då funkar nästan inga bromsar, utom möjligen de på Bentley Continental GT...

Nä, kort, bestämt och hårt ska det vara för att det ska funka! ;-)

Om det är utseendet man vill åt med större bromsar, då är det däremot en helt annan sak.

Marcus
2008-04-10, 21:21
Skulle rekommenderar dig att ta kontakt med Martin på FastOne. Han har koll på bromsar, bra sortiment dessutom. Han har allt du kan önska dig i princip!

Tänkte själv eventuellt uppgradera bromsarna på min till våren. Då blir det antaligen Brembo skivor med EBC belägg.

Får du deg för att marknadsföra hans firma? :D

ThomasT
2008-04-10, 22:23
Tänkte själv eventuellt uppgradera bromsarna på min till våren. Då blir det antaligen Brembo skivor med EBC belägg.

Varför ska du byta skivor, är de slitna?



.

JWO
2008-04-11, 00:00
Är man en fegbromsare, en sån som börjar bromsa när det kanske kommer en kurva om 200 meter, bromsar löst och länge alltså, då funkar nästan inga bromsar, utom möjligen de på Bentley Continental GT...

Visste inte att Continental GT hade såna värsting bromsar... måste ju vara bland dom bättre, kör du en sån till vardags eller?

JWO
2008-04-11, 11:25
Får du deg för att marknadsföra hans firma? :D

Tror du ThomasT och Holmgren får deg för att nämna Pean?

Premis
2008-04-11, 11:34
Hur är klyningen orginal på Golf V GTI? Sitter bromsarna i en 'termos' så borde väl det vara det första man ska ge sig på kan man tycka ..

... sedan får ju vissa fjong av stora OK och dyra skivor men det får väl dom stå för då :).

GTI-nissen
2008-04-11, 13:56
Visste inte att Continental GT hade såna värsting bromsar... måste ju vara bland dom bättre, kör du en sån till vardags eller?

Jag får betalt av Bentley för att skriva det.

Att de är 420mm kanske också spelar in. ;-)

ThomasT
2008-04-11, 14:46
Jag får betalt av Bentley för att skriva det.

Att de är 420mm kanske också spelar in. ;-)

Jag kommer ihåg dessa ifrån stockholms bilmässa för några år sedan, de är verkligen sjukt stora. Oken såg ut att vara hämtade från ett ånglok...



.