handdator

Visa fullständig version : Bild på era batteri installationer bak i bilen!



ivah
2008-04-08, 21:18
Nu ska jag flytta bak mitt batteri till bakluckan, men jag behöver lite förslag till en bra montering av batteriet.

Ös på med bilder :-)

Manny
2008-04-08, 21:58
överväg att skaffa ett mindre batteri istället för att flytta, slippa tunga kablar :D

Joda
2008-04-08, 22:32
Så här ser min bil ut.

http://memimage.cardomain.net/member_images/2/web/794000-794999/794771_27_full.jpg

Inte världens snyggaste, men med en batterimössa på så skulle det bli bra.

Den röda och svarta kabeln gick till slutsteget... Fram till startmotorn har jag 21 mm2. Jag tycker det verkar vara minimum, då startmotorn låter lite trött. Jag tror jag har god kontaktering på både plus och minussidan.

ivah
2008-04-08, 22:47
överväg att skaffa ett mindre batteri istället för att flytta, slippa tunga kablar :D

Jag har hellre den lilla tygnd jag har just nu långt bak! Baken kommer ju ikapp mig i varenda kurva :-(

ivah
2008-04-08, 22:48
Så här ser min bil ut.

http://memimage.cardomain.net/member_images/2/web/794000-794999/794771_27_full.jpg

Inte världens snyggaste, men med en batterimössa på så skulle det bli bra.

Den röda och svarta kabeln gick till slutsteget... Fram till startmotorn har jag 21 mm2. Jag tycker det verkar vara minimum, då startmotorn låter lite trött. Jag tror jag har god kontaktering på både plus och minussidan.

Okej, rejält grova kablar då alltså ! Hur sitter batteriet fast ?
Jag vill iaf inte ha ett batteri komma flygande den dagen jag krockar :D

Joda
2008-04-08, 22:53
Jag använder spännband... SKulle kanske kunna använda något annat, men men... Tycker att det sitter bra. Beror givetvis på vilken typ av spännband man använder.

Plattan i "guld" är fastskruvad med självborrande skruv i karossen.

Sebbe
2008-04-08, 23:06
Mitt ligger i reservhjulsbaljan. Sitter en plåtram bultad genom golvet, sen en batterilåda från biltema som sitter klämd mot golvet av ramen, sen sitter batteriet med spännband i ramen i lådan. Hade ingen bild på datorn.

BALAN
2008-04-09, 12:26
Hur ser du ut framme där batterit sitter annars då? Hur gör ni där? Och kan man jorda bak i karossen bara? Och jorden där fram, sätter man den i karossen då eller? Hur sätter man bäst fast kabeln under bilen då?

Evolver
2008-04-09, 12:42
Nu ska jag flytta bak mitt batteri till bakluckan, men jag behöver lite förslag till en bra montering av batteriet.

Ös på med bilder :-)

Hej!

Inga bilder, men kanske ett förslag!
Använder du baksätet? För jag antar att om du plockar bort ditt baksäte, så blir det som på mkII, att du har en "försänkning", där skulle nog batteriet trivas bra och vikten skulle hamna mellan axlarna. Dit med en låda också så man kanske slipper bli syrad vid ev olycka.

Ha det!
// A