handdator

Visa fullständig version : lossa insuget (Golf G60)



D_Stenlund
2008-04-08, 16:36
va bör ja tänka på, kan de bli några komplikationer om ja gör de eller e de bara o börja lossa alla slangar och sladdar som sitter där och försöka få loss de? De sitter med X ?? insex väl? svårt o få loss de? lite pill och de går säkert smidigt kanske

Bastard66
2008-04-08, 16:49
ska du ta loss insuget kan man ju passa på å byta packninget till det oxå om du inte redan tänkt på d. tror att insuget sitter med 6 el. 7mm insex. har för mig det..

D_Stenlund
2008-04-08, 16:51
ja precis de tänkte ja självfallet göra, är de knepigt? eller kan man de som har lite vett i fingrarna :D

Bastard66
2008-04-08, 17:23
nej det kan jag inte påstå. kan inte se några problem i att lossa insuget å byta ngn packning. det enda jobbiga är väl om du skulle dra en insexbult rund isf. men det är ju bara att se till att man fått in insexen riktigt i spåret så skall det nog inte vara några problem.

jooeell
2008-04-08, 21:01
om du har tur så sitter det redan löst ;P gjorde det på en polares g60 både insug o grenrör gick o skruva loss med handen... inte så bra!!! 6 eller 8mm insex är det... 7 är en ytterst ovanlig dimesion används typ bara till glidtapparna på bromsarna! använd en Uring nyckel o sen tar du ringen o skruvar med!
du sticker in den lilla biten av insexan i ringen o ja

D_Stenlund
2008-04-09, 21:24
fick loss de, var lite trångt och nu har ja en liten fråga.

På insuget, vid gasspjället sitter en platt jordkabel med platt skalle. Såg den innan men tänkte inte mera på de, lossade en del kablar osv och sedan fick ja spelet när ja inte minns vart den satt, ja e jävligt noga med sådant.

http://www.geting.se/viewimage.php?image=96276-DSC00352.JPG

Där är en bild.

Sedan var de ett fäste svart, vid vacumklockan vid insuget som ja inte vet hundra hur de satt, ja vet att man kan hitta på nätet men om något sitter på en sprängskiss på insuget tar ja de mer än gärna. Men snälla, hjälp mig att lösa jordkabeln vart den ska sitta.

D_Stenlund
2008-04-09, 21:34
de verkar som att den går under tändspolen, kan de stämma?

http://www.geting.se/viewimage.php?image=96279-asdf.JPG

bifogar en gamal bild.

Bastard66
2008-04-09, 23:18
på min 16V sitter jordkabeln fast i en utav skruvarna till tändspolen.. det är ju inte så noga bara det ser bra ut och jordar mot karossen..

D_Stenlund
2008-04-10, 14:16
toppen, var de ja tänkte, tysen tack ! nu e de bara o göra insuget lite finare, och skönt att de är loss, betydligt enklare att komma åt grenröret nu. Men skänk mig gärna en sprängskiss på sinuget och dess fästningar, då de underlättar mig mkt vid montering igen.

Mikado
2008-04-10, 19:47
toppen, var de ja tänkte, tysen tack ! nu e de bara o göra insuget lite finare, och skönt att de är loss, betydligt enklare att komma åt grenröret nu. Men skänk mig gärna en sprängskiss på sinuget och dess fästningar, då de underlättar mig mkt vid montering igen.

Kolla här killen..

http://www.vagcat.com/

D_Stenlund
2008-04-10, 22:32
i know, måste regga sig o skit, får väl ta o göra så