handdator

Visa fullständig version : Växellådsproblem eller koppling ? Golf 2 GTI



Golf 2 GTI
2008-04-06, 14:37
Hej !

Jag har en Golf 2 GTI -86 som inte rullar och undrar vad det kan vara för fel på den.

Det var så att jag var ute och körde och skulle lägga i 3:an och det bara smälde till och bilen drev inte längre framåt så jag bogsera hem bilen och nu undrar jag vad felet kan vara ?

Växellådan känns som vanligt alla växlar går i men när jag trycker ner kopplingen så raslar det men inget händer när man lägger i någon växel .

Vad kan det vara för fel på min bil ?

Sitter sportkoppling i bilen.

Och vad kan det gå på att lämna in bilen och få det lagat ? Exempel mekonomens verkstäder .

Hoppas på många svar om vad det kan vara så man kan få lite kött på benen innan man lämnar in bilen och vad det kan kosta.

Mvh Fredrik

mrpipen
2008-04-06, 17:44
Inte så att du har haft dårliga drivknutter? Kan nämligen va en sådan som pajat då går inte bilen framåt. låter som fan då med.

pekka kiiskilä
2008-04-06, 19:40
Jag har varit med om trasiga drivaxlar, eller att nitarna i slutväxeln gått av som även slipat hål i lådan som blev ren skrot.

Golf 2 GTI
2008-04-06, 20:06
Jag har varit med om trasiga drivaxlar, eller att nitarna i slutväxeln gått av som även slipat hål i lådan som blev ren skrot.

Borde det inte låta i sånna fall om man har någon växel i för det låter bara när jag trycker ner kopplingen vare sig det är någon växel i eller inte.

Finn
2008-04-06, 21:20
Nåt fel på kopplingen verkar d ju va om d inte spelar någon roll vilken växel du har i å bara när du trycker ner kopplingen. Skulle tippa på en trasig tryckplatta eller ksk ett urtrampningslager.

Henrik.M
2008-04-06, 21:54
Sist min gjorde så var det det här.

http://www.vwgolf.se/files/thumbs/t_s6000224_985.jpg

En inre knut som bottnat och rasat.