handdator

Visa fullständig version : Hur tight däck/fjäderben?



mattiask
2008-04-05, 11:42
Hur mycket plats måste finnas mellan insidan av däcken/fälgen och fjäderbenet/fjädern? Med 17"arna har jag 1-2 mm. Det sitter ju coilovers på bilen så den undre fjädertallriken är väldigt långt ner på bakdämparen. Tänkte mest på svängande i hög fart, kan det ta i? Det är iof 205/40, men däcket lär ju ändå vrida sig lite..

Edit: Piss, däcket har tagit i lite.. Vilka spacers funkar bra på golf2? 2-5mm behövs ung.

Lillen
2008-04-05, 23:00
Vilken spacer du tar kvittar om du inte har navstyrning på dem.

D_Stenlund
2008-04-05, 23:04
ja hade samma "problem" som dig, med mina coils, men ja har 2 mm spacers runt om, även fram för brembo oken e stora som fan på mina "små" 16" så tog de säkra före de osäkra och tog 2mm fram med, dock har ja orginal bultar vilket inte är de optimala

mattiask
2008-04-06, 02:04
Vilken spacer du tar kvittar om du inte har navstyrning på dem.

Nje, märker det.. Trots att jag bara kör med 5mm spacers i bak och ej fram så vibrerar ratten hyffsat kraftigt lite då och då.. Kan de inte funka med en djupare centreringsring? Den i plast alltså.. För den har samma diameter som fälgens ytterkant, 64mm tror jag.


ja hade samma "problem" som dig, med mina coils, men ja har 2 mm spacers runt om, även fram för brembo oken e stora som fan på mina "små" 16" så tog de säkra före de osäkra och tog 2mm fram med, dock har ja orginal bultar vilket inte är de optimala

Var hittade du 2mm spacers?

Manny
2008-04-06, 02:33
Annars har biltema 5mm och 3mm spacers

mattiask
2008-04-06, 03:00
Annars har biltema 5mm och 3mm spacers

Japp, det är biltemas 5mm jag använder. Visste inte att de hade 3mm också.. Kan vara rätt lagom tror jag. Fast då kommer vibrationerna ändå vara kvar.