handdator

Visa fullständig version : Vad är det som klonkar?



bladegash
2008-04-05, 00:06
Hej

När jag åker med bilen i låg hastighet och duttgasar så uppstår ett klonkande ljud, ibland uppstår ljudet även vid start och inbromsning. Först trodde jag det var motorkudden, främre och bakre vänster är bytta samt länkarmsbussningarna utan framgång. Jag har slut på ideér så jag skulle behöva er hjälp med att lokalisera felet. Bilen är en Jetta -91.

polomannen
2008-04-05, 00:24
Hej

När jag åker med bilen i låg hastighet och duttgasar så uppstår ett klonkande ljud, ibland uppstår ljudet även vid start och inbromsning. Först trodde jag det var motorkudden, främre och bakre vänster är bytta samt länkarmsbussningarna utan framgång. Jag har slut på ideér så jag skulle behöva er hjälp med att lokalisera felet. Bilen är en Jetta -91.

Kolla upp övrefjäderbens lagringarna.

POLO RTS
GOLF VR6-ZR
GOLF VR6-94
GOLF GTI SPECIALL
GOLF CL-93

Bastard66
2008-04-05, 00:48
även avgasupphängningar.. klockar mkt om dom e slita...

bladegash
2008-04-05, 10:20
Kolla upp övrefjäderbens lagringarna.

POLO RTS
GOLF VR6-ZR
GOLF VR6-94
GOLF GTI SPECIALL
GOLF CL-93

Ok, hur kollar man enklast om de är dåliga?

Särkelä
2008-04-05, 11:27
Hissa upp bilen så du har däcken i luften. sen sliter du i fjäderbenet ut och in o upp o ner. så kommer det förmodligen att glappa. = byt lagringar

bladegash
2008-04-05, 13:55
Hissa upp bilen så du har däcken i luften. sen sliter du i fjäderbenet ut och in o upp o ner. så kommer det förmodligen att glappa. = byt lagringar

Känns lite pinsamt att fråga men var sitter lagringarna och hur byter jag de?

Särkelä
2008-04-05, 18:33
fråga man inget så får man inget veta..

Dom sitter överst på fjäderbenen fram. dom som ligger mot karossen. du får plocka ner fjäderbenen för att byta dom.

bladegash
2008-04-05, 19:09
fråga man inget så får man inget veta..

Dom sitter överst på fjäderbenen fram. dom som ligger mot karossen. du får plocka ner fjäderbenen för att byta dom.


Nu har jag bytt lagrena och klonkljudet försvann. Tack för all hjälp :)