handdator

Visa fullständig version : Störande Avatar



wolfbane1967
2008-04-02, 12:51
Hej gott VW folk

Det har kommit fram genom moderatorer att jag har störande Avatar.Är det ett stort problem för er övriga betalande medlemmar undrar jag. Jag betalar för mig och stödjer klubben med pengar, jag gillar ert forum och har lärt känna mycket folk här genom åren och tycker det är trevligt här trots att jag nu bytt till ett dottermärke.Och vill gärna fortsätta ge mitt stöd.

Vad tycker ni andra är det en stötande avatar jag avändt mig av.Jag hade en halv front bild av min nya bil men det funkade inte.Jag vill naturligtvis göra rätt för mig om nu så är fallet.Jag känner mig själv lite illa tillmods efter detta prat .Om jag nu uppfattas som provokativ med min avatar så ska jag givetvis genomföra en ändring

Mvh/Jerker

Holmgren
2008-04-02, 12:54
För min del spelar det absolut ingen rolll om du har en bild på den bilen.
Eftersom du byggt så mycket bilar vore det inte bra om du lämnade sidan.
Min åsikt bara.

Mini_me
2008-04-02, 12:54
...man ser ju knappt vad det står...jag säger : Om man inte gillar det man ser på INTERNET så kolla inte...

Så ok för mig.

Manny
2008-04-02, 12:55
Reglerna var väl så att det var vw relaterat eller sig själv som gällde i avataren? Säkert ingen som mår dåligt av att se en audi men man måste ju vara konsekvent, eller hur?

wolfbane1967
2008-04-02, 12:57
Har alla en bild på en VW då???

Manny
2008-04-02, 13:00
Nu har jag inte kollat exakt varenda en men dom jag har sett har antingen bild på sig själv, sin bil eller nånting som har med VW att göra, tex en bild på ett bakljus eller en logga.

J.L
2008-04-02, 13:01
Det tycker inte jag är någonting att bry sig om, kvittar väll egentligen vad
medlemmar har för bild som avatar :-)

wolfbane1967
2008-04-02, 13:02
Okej

Så bild på sig själv är = VW

Mini_me
2008-04-02, 13:02
Om man har en livlig fantasi så kan man säga att mina händer gör ett VW tecken...fast kanske inte alla som e som jag.

Men det är ju tillåtet att SÄLJA andra saker än VW..det som är i VAG koncernen är ok.

Och vem med ett frisk huvve skulle sätta en AUDI som Avatar om denna inte hade en sån?? Måste ju bara vara Wolfie som har en sån..eller typ bara.

och har man en Audi så är väl inte chansen så stor att man hänger här och orkar fixa med en Avatar??

Mini_me
2008-04-02, 13:03
Reglerna var väl så att det var vw relaterat eller sig själv som gällde i avataren?

...så...

Manny
2008-04-02, 13:04
Igentligen gör det väl inget (för mig), men reglerna är såna och dom blev väl framröstade av medlemmar antar jag.

Manny
2008-04-02, 13:05
Reglerna går att läsa här med:

http://www.gtiklubben.nu/forum/announcement.php?f=2

wolfbane1967
2008-04-02, 13:20
"den egna bilen, på dig själv eller något Volkswagenrelaterad. Inga bilder på någonting annat!"



"den egna bilen" då har jag missförstått det hela kanske

GTI30EDITION
2008-04-02, 13:27
För min del är det ok att Jerker har en bild på sin fina S3:a, sen kan jag väl också tycka att det vore tråkigt om han skulle överväga att lämna klubben för en sån här sak.

Konsekvent i all ära, men man kanske kan göra en omröstning?

När jag tittar under huven på min bil så står det både VW och audi på dom flesta delarna,
dvs dom är ju väldigt nära besläktade.

emilson
2008-04-02, 14:15
Det är ju patetiskt det här, vi ska väl vara nöjda att trots att han kör Audi vill han hänga här.

Kul för dig Wolfbane att du kör en S3 istället. Det hade jag också velat göra!

3L1T
2008-04-02, 14:22
Det är ju patetiskt det här, vi ska väl vara nöjda att trots att han kör Audi vill han hänga här.

Kul för dig Wolfbane att du kör en S3 istället. Det hade jag också velat göra!

Det handlar ju inte om wolfbane personligen.

Junfors
2008-04-02, 14:24
Avatar reglerna är ju framröstade av våra medlemmar och därmed godkända av er som är betalande medlemmar. Detta skedde en tid efter införandet av det nya forumet då dom från början var satta ännu hårdare just pga vi är ett VW forum och inget annat.

Reglerna står efter det och moderatorerna ser bara till att dom efterlevs och har lika värde för alla. ibland kan det vara gränsfall men en regler är en regel och dommaren i detta fall är moderatorn på vårt forum. Moderatorerna är också betalande medlemmar och styrelsemedlemmar valda av föreningensmedlemmar för att representera dom.

Lustigt att det blir så mycket disskution när alla kan läsa reglerna och dessutom accepterat dom när dom blivit medlemmar på forumet. Ganska enkelt och åtgärda en avatar så alla kan få samma utgångsläge.

GTI-nissen
2008-04-02, 14:25
Det är jag som var den dumma moderatorn som sa till.

Reglerna är dåligt skrivna ser jag nu, men det är menat att det skall vara en VW-bil om man nu vill ha en bild på bilen.
Reglerna skall skrivas om så att det inte råder någon tvekan vad det är som gäller.

Tills dess får ni köpa läget. VW eller sig själv.

Är det fortfarande oklart så tas detta via pm eller mail!

GTI-nissen
2008-04-02, 14:27
Moderatorerna är också betalande medlemmar och styrelsemedlemmar valda av föreningensmedlemmar för att representera dom.


Förtydligande: Varken Henrik.M eller jag är medlemmar i styrelsen.

Junfors
2008-04-02, 14:50
Förtydligande: Varken Henrik.M eller jag är medlemmar i styrelsen.

Helt riktigt Nisse, det skulle stå ELLER i den meningen ju..


Moderatorerna är också betalande medlemmar eller styrelsemedlemmar valda av föreningensmedlemmar för att representera dom.

emilson
2008-04-02, 15:41
Det handlar ju inte om wolfbane personligen.

Nähä vem handlar det om då? Trodde den här diskussionen handlade om Wolfbane...

Kocken
2008-04-02, 16:44
Löjlig diskussion!!!!!

Många som har överskottsenerig??

//
Kocken

Henrik.M
2008-04-02, 17:33
Förtydligande: Varken Henrik.M eller jag är medlemmar i styrelsen.
Nope.....vi ser bara till att hålla dom rejält sysselsatta.



Nähä vem handlar det om då? Trodde den här diskussionen handlade om Wolfbane...

Personliga frågor behandlas via PM & brukar där också lösas.
Så hela denna diskussion handlar om vad som är tillåtet eller inte när det gäller avatarer.

Det som är tillåtet vet ni redan.
Det som inte är tillåtet har berörda personer fått PM om även en enkel förklaring till varfölr det inte är tillåtet.
Enkelt.

Ett förslag vid problem är att använda PM...så slipper vi börja diskutera en sak som sedan blir en helt annan sak för att sedan spåra ur ut i något helt annat & en tråd som sedan tas bort.


Tipset är mao att ta det via PM , vill man inte ta det med en modertor vänd er direkt till borbos , och framför ärendet.
Huvudforumet är ingen bra lösning om man vill ha korrekta svar på sina problem om det gäller problem med regler/moderatorer eller annat som rör forumet.
Då går all energi åt att spy ut sin ilska i huvudforumet , sen är snöbollen igång eftersom någon anna tycker något annat och den tredje tycker inte alls som de 2 föregående.
Moderatorerna får göra allt annat än att lösa huvudfrågan/problemet , nämligen medla mellan parterna.

Talar av erfarenhet.

Henrik.M
2008-04-02, 17:55
Nu har en omskrivning/rättskrivning/justering av en felskrivning skett.

Avatar regler + Reglerna i sin helhet finner ni här.

http://www.gtiklubben.nu/index.php?m=16

http://www.gtiklubben.nu/forum/announcement.php?f=2

Är något oklart? : Fråga gärna istället för att vara oviss så försöker vi lösa det.
Och som jag tidigare skrev
Använd då PM så får ni bättre och mer konkreta svar på specifik fråga och vi kan tillsammans lösa ev fnurror på tråden om sådanna finns.
I huvudforumet är det omöjligt att ge ett specifikt svar på ett specifikt problem än midre omöjligt att reda ut ev missförstånd.
Chansen är större att man skapar missförstånd enligt regeln "ju fler kockar desto sämre soppa".
Gäller om man har frågor som berör forumet eller det runt omkring.

Tror jag fått fram mitt budskap. =)

JWO
2008-04-02, 18:49
Nu har en omskrivning/rättskrivning/justering av en felskrivning skett.

Avatar regler + Reglerna i sin helhet finner ni här.

http://www.gtiklubben.nu/index.php?m=16

http://www.gtiklubben.nu/forum/announcement.php?f=2

Tror jag fått fram mitt budskap. =)

Skönt att reglerna blev ändrade, var väl inte helt solklart tidigare.

GTI-nissen
2008-04-02, 19:29
Och därmed är väl allt klart. Jag låser nu, för vidare diskussioner kommer inte att ge ett dugg. Trust me!