handdator

Visa fullständig version : Racimax trim..



JettaGTS
2008-03-31, 18:33
Någon som har erfarenhet av Racimax produkter?
Jag har fått ett bra intryck av dom, skicka iväg ett mail igår, de ringde mig idag, och jag kunde chiptrimma jettan(90hk--->104hk) imorgon.
Då jag inte har råd med det just nu, så väntar jag till löning.
Läste på garaget.org, och killen som ringde sade också, att ingenjören som står bakom chipstrimmet vet vad han håller på med, och ligger bakom de originala programvarorna till (vissa?) av vw's motorer..
Sedan har jag hört bra kritik från folk på garaget.org.

Någon här som provat och kan dela med sig av sina erfarenheter?

http://www.racimax.com
http://www.racimax.com/tuning_calc/pricelist.php?lang=sv

Jani Hast
2008-03-31, 18:48
Vore kul att kunna bromsa bilen före och efter.
Ger bilen inte det den ska så är det bara betala tillbaka pengarna.

Undra om man skulle prata med Trollspeed och fråga om dom vill vara med och hjälpa till.

Janne.M
2008-03-31, 22:19
Jag kikade på vad dom specar för G60, vilket fick mig att bli lite skeptisk:

118kW/160PS -> 149kW/202PS = +42 hästar utan att ha något laddtryck att laborera med pga kompressor. Har svårt att tro att lite tändningsinställningar mm skulle resultera i +42 hästar.

Manny
2008-03-31, 23:03
Spännade med sugmotor choppning som ger massor :P. Jag personligen tror inte att det ger många äkta pållar. Men jag hade GÄRNA sett före o efter bromspapper (självklart på samma bänk direkt före och efter)

Joda
2008-04-01, 00:59
Jag kikade på vad dom specar för G60, vilket fick mig att bli lite skeptisk:

118kW/160PS -> 149kW/202PS = +42 hästar utan att ha något laddtryck att laborera med pga kompressor. Har svårt att tro att lite tändningsinställningar mm skulle resultera i +42 hästar.


Nu har inte jag kollat på deras hemsida, men jag har aldrig varit med om att det INTE ingår ett mindre remhjul vid chiptrimning av G60. Jag tror inte heller att man får 42hk även om det skulle ingå remhjul.

Jag vet att motornord hade en ännu värre spec. Tror man skulle få 100 Nm och x antal hk vid sådan trimning av G60. Jag mailade dem och frågade hur det var möjligt.. Fick givetvis inget svar... Detta var minst 5 år sedan. Men man tappar ju ALL respekt för företaget om de försöker blåsa folk på minsta lilla hk.

/Johan

Sn00k
2008-04-01, 15:27
90hk till 104hk.. varför inte.. gti-snurran lämnar ju 112hk med en skraltig mekanisk insprutning.. i stort sett samma grejjer, förutom insuget.. vet dock inte om det flödar nå bättre.
osäker på om monopointen kontrollerar tändningen.. men gör den det så bör det vara fullt möjligt att plocka några pållar där.

"Nu har inte jag kollat på deras hemsida, men jag har aldrig varit med om att det INTE ingår ett mindre remhjul vid chiptrimning av G60. Jag tror inte heller att man får 42hk även om det skulle ingå remhjul."

184 gnägg / 296Nm på 98-soppa.. med anti-lagg, 18ggr snabbare lambdareglering och lite annat smått å gott.. har jag fått till med enbart chip.

fullt övertygad om att 200 är en barnlek med remskiva.. även 230 om man nu går ner lite i storlek på den.. å kör 99 oktan..
säkerligen finns en 270hk att hämta om man byter kamaxel och går över på etanol.. men då måste ju även spridare och soppa-pump bytas.. och g-ladern gärna flödes-preppas lite.