handdator

Visa fullständig version : Packning, rimligt pris? Snabb hjälp behövs!



Maha
2008-03-31, 01:09
Bilen ska in på vag nu i dagarna för renovering/byta av växellåda pga ett missljud, -försäkringsjobb.
Hur som helst, eftersom jag utgår ifrån att växellådan tas loss så fick vi en prisuppgift på att låta byta packningen mellan motor och växellåda, när lådan ändå är lös(?) Det skulle kosta 2000:- extra för att byta packningen! pga att det va så mycket extrajobb, kan det stämma? kan ju inte vara SÅ mycke jobb extra? borde ju gå av bara farten....

Det läcker ingen olja mellan motor och låda, men tänkte det som en preventiv åtgärd...

Kan det bli lika tätt som förut om man monterar tillbaka den gamla packningen, kanske mot en "ny" utbyteslåda?

VAd tror ni? vad skulle ni ha gjort?
tack

pb81
2008-03-31, 01:31
Antar att det är packningen (packbox) som är till vevaxeln..
Kollade upp pris på den för ett tag sedan och det var ca 800 har jag för mig.
Detta var då på en MK1a. Men jag kan inte tänka mig att det tar en timma att det tar 3 timmar (1200:-) att byta den packningen hehe..

Maha
2008-03-31, 02:14
ska tillägga att det är en bora 1,8T -03.

Packboxen till vevaxeln, "ansluter" den mot växellådan?

Vad är det då för packning som man ser om man tittar under bilen på motorsidan av vxllådan, som om den är otät så man kan se fukt lr en oljedroppe där? denna packning är säkert 2 decimeter i diameter(?)

Mini_me
2008-03-31, 08:14
Den packningen säljs ibland bara som en komplett gavel.
Det extra jobb som tillkommer är att lossa koppling , lamell , svänghjul + centrera..dvs ca 1 timme.

Maha
2008-03-31, 15:29
Den packningen säljs ibland bara som en komplett gavel.
Det extra jobb som tillkommer är att lossa koppling , lamell , svänghjul + centrera..dvs ca 1 timme.

Jag gissar att man inte lossar denna packning när man delar motor från växellåda?

Är väl knappast lönt att byta den om det är torrt och inget läckage?

Mini_me
2008-03-31, 15:36
Nej den lossar man inte och Nej den behöver du inte byta...