handdator

Visa fullständig version : Styrled justerbar bara på en sida???



bobbafett
2007-05-18, 01:10
Har precis monterat G60 bromsar på min Golf 2 Gti8v och upptäcker efter detta att jag har på tok för mycket toe out på ena hjulet i förhållande till det andra, när ena hjulet står rakt vinklar motsatt sida ut ca.20grader.

Tänkte då göra en grovinställning med tumstock, så att jag iaf. kan köra till närmsta hjulinställare.

Försökte justera vänstra p-änden, skruvade förfullt på styrstaget men erhöll ingen axiellförflyttning överhuvudtaget. Sitter ej heller någon låsmutter mot styrstaget på denna sida vilkert det gör på andra sidan.

Går det enbart att justera på en sida???? har aldrig sett något liknande....

Mvh Andreas

g-man
2007-05-18, 07:43
på en del så går det bara att justera på en sida som du skriver.

Dave the brave
2007-05-18, 08:44
Kolla denna länken från det gamla forumet: http://www.gtiklubben.nu/old/index.html

Lillen
2007-05-18, 09:59
"försökte justera vänstra p-änden, skruvade förfullt på styrstaget men erhöll ingen axiellförflyttning överhuvudtaget. Sitter ej heller någon låsmutter mot styrstaget på denna sida vilkert det gör på andra sidan."Mvh Andreas

Styrstagen sitter ju med kulled!
Går inte att vrida hela staget......eller det går men de snurrar bara.
Man måste hålla fast staget och sedan vrida kulleden/p-änden.

Och JA på vissa bilar fanns justerbarheten bara på ena P-änden.
Satt fast monterad på andra sidan.

Har du sedan bytt till g60 spindel?
Då kan du beroende på styrväxel ha för korta stag.
Fick förlänga mina när ja bytte till Mk III chassie.

Dave the brave
2007-05-18, 10:55
Hmm, min länk funkade visst inte så bra. Jaja, kontentan var iaf att i originalutförande är det bara justerbart på ena sidan. Ställ den fasta sidan med ratten så att hjulet pekar dit det ska. Justera på andra sidan. Ta loss ratten och sätt den rakt om det behövs.

Det finns justerbara att köpa till båda sidor.

bobbafett
2007-05-18, 11:15
Stort tack för snabba svar!!!

Kan nog vara så att styrstagen är för korta mot G60 spindlarna, har dock styrstag med justerbara p-ändar på bägge sidor liggandes, dessa sitter på en styrväxel med servo.

Tror ni att servo styrstagen passar mot min befintliga styrväxel utan servo, ser ut som att själva stagen är grövre.