handdator

Visa fullständig version : Lånebil vid garantijobb?



Premis
2008-03-25, 17:14
Tjenare

Brukar VW stå för lånebil/hyrbil när man lämnar in sin nya VW på garantireparation?

Ska lämna in bilen imorgon, har redan ordnat bil som tur är´men det är bra att veta för framtiden ..

tackar

JWO
2008-03-25, 17:52
Tjenare

Brukar VW stå för lånebil/hyrbil när man lämnar in sin nya VW på garantireparation?

Ska lämna in bilen imorgon, har redan ordnat bil som tur är´men det är bra att veta för framtiden ..

tackar

Har du fortfarande nybilsgaranti kvar och det gäller ett garantiarbete så har du rätt till hyrbil under tiden den är på verkstad.

T-mek
2008-03-25, 20:19
Har du fortfarande nybilsgaranti kvar och det gäller ett garantiarbete så har du rätt till hyrbil under tiden den är på verkstad.

Nej, fri lånebil ingår inte i nybilsgarantin! Ibland så står återförsäljaren för det som ren goodwill, men det är ingenting de får ersättning från VW för.

JWO
2008-03-25, 20:29
Nej, fri lånebil ingår inte i nybilsgarantin! Ibland så står återförsäljaren för det som ren goodwill, men det är ingenting de får ersättning från VW för.

Ok, fel av mig då. Jag har iallafall alltid fått fri lånebil.

dalle82
2008-03-25, 20:53
hade vår polo på reparation förra året, återkallning för modifiering av stolsvärmen. Fick ingen lånebil gratis.

Mini_me
2008-03-25, 21:38
Låne bil utgår bara vid driftstopp och då skall service vara gjorda...även kallad mob.bil (Mobilitet)

Basti
2008-03-25, 21:55
Har vid alla tillfällen fått lånebil både vid garantireperationer och service, jag har aldrig betalt något för det mer än bensinen jag kört, fråga när du beställer tid, jag har dock fått vänta längre för att få en tid för att lånebilen varit upptagen, men det är det ju värt:)
Detta gäller VAG i Lund.
Har fått allt från passat till fox.....

Mini_me
2008-03-25, 21:58
Men då har det varit Goodwill från dom i Lund.

Vi har oxå haft lånebil på personbils sidan men det försvann bilar eller dom fuckka upp dom totalt mm mm...Fast nu är det på väg tillbaka.

Nu när våra bilar kommer in så ska allt fixas vid ett tillfälle..dvs kan man inte det så får man en bil..i den mån det finns.

Vi på LT/transporter därimot har våra vikarie bilar som man kan muta sig till med bullar ;-D

tjipp
2008-03-25, 23:21
Har fått fri låne bil när det har grejat´s med skodan.. Golfplus Fox, vanlig Golf mm. Men bara när dem åtgärdat garanti grejer på stället där jag köpte bilen (Dinbil Mölndal) När jag Gjort garanti grejer på tex. Börjessons i Alingsås kunde dem inte tänka sig fri lånebil..