handdator

Visa fullständig version : Bredda plåtisar i Norrbotten



Jocke_M
2008-03-18, 20:35
Nån som vet vart man kan bredda sina plåtisar i norrbotten? Helst inte längre ner än luleå typ.

Eller vilka företag som kan tänkas göra detta.

ovredsson84
2008-03-18, 20:56
Lånar tråd lite.. Undrar samma men i skåne...

Henrik.M
2008-03-18, 23:36
Nån som vet vart man kan bredda sina plåtisar i norrbotten? Helst inte längre ner än luleå typ.

Eller vilka företag som kan tänkas göra detta.[/QUOTE]
Westboms mekaniska i luleå , granne Eastside Mc i gammelstad.
Dom har både kunskapen och utrustningen & gör bra jobb.

http://www.121.nu/onetoone/karta/westboms-mekaniska-verkstad-ab

Jocke_M
2008-03-19, 01:55
Nån som vet vart man kan bredda sina plåtisar i norrbotten? Helst inte längre ner än luleå typ.

Eller vilka företag som kan tänkas göra detta.
Westboms mekaniska i luleå , granne Eastside Mc i gammelstad.
Dom har både kunskapen och utrustningen & gör bra jobb.

http://www.121.nu/onetoone/karta/westboms-mekaniska-verkstad-ab[/QUOTE]

Okej, hardu nån koll på priserna?

Har lagt ut en loka annons här i Kiruna.. Får se om man får nåt svar.

Ska höra runt lite också och se om det finns nån här som gör det. Annars får det ju bli luleå.

Armada
2008-03-19, 16:38
Undrar också samma...men i Dalarna. Ursäkta!

Henrik.M
2008-03-20, 20:57
Okej, hardu nån koll på priserna?

Nope , vet bara att det är en mekanisk verkstad som vet vad dom gör.

Janne.M
2008-03-21, 15:35
Okej, hardu nån koll på priserna?

Har lagt ut en loka annons här i Kiruna.. Får se om man får nåt svar.

Ska höra runt lite också och se om det finns nån här som gör det. Annars får det ju bli luleå.

Jocke, jag går själv i tankarna på breddade plåtisar och det börjar ju bli lite panik snart. Jag kör förbi westboms med lastbilen titt som tätt så jag kan vara in och fråga. Känner du nån på poståkeriet i kiruna kan vi säkert skicka dom billigt till mig (och tillbaka) så lämnar jag in dom i såna fall.

Jocke_M
2008-03-21, 17:42
Jocke, jag går själv i tankarna på breddade plåtisar och det börjar ju bli lite panik snart. Jag kör förbi westboms med lastbilen titt som tätt så jag kan vara in och fråga. Känner du nån på poståkeriet i kiruna kan vi säkert skicka dom billigt till mig (och tillbaka) så lämnar jag in dom i såna fall.

Nja tror inte jag känner nån på poståkeriet.. Men kanske åker till Luleå på tisdag.. Har du plåtisar som ska breddas? Kanske man får mängdrabatt om man lämnar in 8 stycken :P

Janne.M
2008-03-21, 18:18
Jo tänkte precis på mängdrabatt själv, men har inte hunnit införskaffa fälgarna än och måste räkna på om budgeten tillåter det eller om det får räcka med bara nya däck till sommaren.

Gt_Maccan
2008-03-23, 21:12
Undrar också samma...men i Dalarna. Ursäkta!

vet en kille i skäve som gör det.. ska luska lite på priser å sånt men jag tror han tar 500:- per fälg

Armada
2008-03-24, 13:48
Gt_Maccan: Verkligen kanonshysst!! Skulle vara mycket tacksam ifall du fick reda på lite!

Loxarn
2008-03-24, 19:42
hur stora fälgar ska man bredda ifall man vill köra tyskstuk på en golf2a?

är det 14" som gäller?

Janne.M
2008-03-24, 20:15
14" eller 15" skulle jag köra på möjligtvis 16" men med 13" måste man sänka så överjäkligt mycket och hjulhusen på mk2 åtminstone ser större ut än på mk1 så därför tycker jag inte det passar med mindre än 14", men smaken är ju som baken =)

Armada
2008-03-24, 21:13
14" på en mk2:a! Helt klart!