handdator

Visa fullständig version : Ska kolla på passat GT 16v aut



Manny
2008-03-18, 13:06
Ska iväg o kolla på en passat GT imorrn antagligen.

-93 2,0 16v automat import.

Nåt speciellt jag bör kolla? Luriga ställen för rost, sitter ju mycket plast på dessa? Automatlådan?

Jani Hast
2008-03-18, 14:27
Ska iväg o kolla på en passat GT imorrn antagligen.

-93 2,0 16v automat import.

Nåt speciellt jag bör kolla? Luriga ställen för rost, sitter ju mycket plast på dessa? Automatlådan?

Bagage luckan rostar på dom.

PassatGT16v
2008-03-18, 19:05
Bakluckan som sagt.

Dörren ser du i underkant lättast, då oftast i hörnen. Du ser även om det runnit ut rostfärgat vatten under plasten, oftast.

Under breddarna känner du hur plåten är.
Kanske under i chassiinfästningarna och trösklar.

Är nog som att kolla Golf fast mognare:)

Hoppas den ser fin ut. Limo eller Variant?

Manny
2008-03-18, 19:11
Variant är det. Bakluckan e väl det värsta kan jag tro då. Såg lite bättrad ut på bilderna under rutan.

Vad säger vi om lådan? Har inte haft automat innan.

PassatGT16v
2008-03-18, 19:34
Automat har jag aldrig ägt men hade själv kännt hur den växlar, kick down, och hur den reagerar när bilen står still och man lägger i D,R,1,2 osv.

Oljenivå och hur oljan ser ut blir kanske svårt om det inte är så att det sitter sticka på automatare.

Manny
2008-03-18, 21:14
Okej, brukar automatarna vara dåliga överlag på dessa?

Sitter tydligen en 9A motor i denna, det är väl inget speciellt man borde kolla på den sån antar jag.

pekka kiiskilä
2008-03-18, 21:31
Automalådorna är inte så dåliga men det är tycär inte så ofta folk byter olja och filter i dom så lukta på oljan det ska inte lukta pepparkakor om oljan för då kan lamellerna bränt sönder,
Ja som det föreslagits, så den växlar riktigt på alla växlar både vid lugn körning och axeleration.

ovredsson84
2008-08-10, 21:49
Manny hur gick det med detta besöket.. undrar mest för jag skall själv och kolla på passat av samma slag nästa helg kanske...?

Manny
2008-08-10, 22:00
Mja. det blev ingen affär av det exemplaret. ABS lampan tändes så fort jag körde över trottoarkanten, sen var bilen väldigt sliten. Var för mycket smågrejer som inte var helt hundra, verkade som bilden hade rullat det dubbla typ.

ovredsson84
2008-08-10, 22:03
okej.. hmm man får väl åka och testa och känna ordentligt på lådan i varje fall..

någon som vet hur man kommer åt oljan i lådan på lätt och smiddigt sätt så man kan lukta och känna på den...

För det känns som det e det viktigaste...