handdator

Visa fullständig version : byte av hjullager alt. spindel



D_Stenlund
2008-03-15, 17:46
måste byta ena hjullagret fram då, antar att man ska byta båda då. behös press osv inte sant? har dock 2 fina bärarmar med spindlar och nya bussningar / lager liggandes, är de ett jälva pul och byta dom? de ska de väl inte vara, lossa fjäderbenet osv sen kan äl krängningshemaren tråka lite kanske? men ska väl vara rätt simpelt väl?

Manny
2008-03-15, 17:58
Japp e reltivt enkelt om man har en nypa mekvana, dock brukar spindelleden sitta som f*n. press är att rekomendera men går att lösa med massa stora bultar o muttrar och varierade brickor o metallbitar o MASSA fantasi. Jag lyckade på min mk1 för längesen utan press med gott resultat.

Du måste inte byta båda men det kan vara lika bra.

D_Stenlund
2008-03-15, 18:00
jo precis, men min fina g60 är de inte en bult som sitter mer än ett hårt tag med näven undertill, så jälva kul och lossa en bult man blir tåröggd:D

till skillnad från min förra mk2 gti när man skulle lossa en bromsslang, ja tjena... haha skål. Whiskey cola lite is och citron

D_Stenlund
2008-03-15, 19:32
http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=mellowd&cat=20788&image=112068sitter här lite halft onykter och kolla igenom bilder, kan inte låta bli att as garva åt mitt och polarens so boning på buggen, fyfan vilket apskratt:D

D_Stenlund
2008-03-16, 03:59
sugjtrdhdjh

znabb
2008-03-16, 08:39
sugjtrdhdjh


inga problem att bara byta ett.underlättar med en press.

ta bort spindeln köp ett lager och ta med det till en verkstad och bjud dem på lite fikabröd så pressar dem säkert in det åt dig.

D_Stenlund
2008-03-16, 14:53
okey johan, men brosan e duktig hjä'lper mig med en del borde väl gå och byta bärarmar och spindlar om man har lite pejl på läget? Skall palla upp bilen idagarna så får ja byta dom under påsken alltid fint med nytt och fräsht? när man ändå har de liggandes