handdator

Visa fullständig version : Bränsle förbrukning mk3 2,0



gti8v
2008-03-14, 10:51
Behovet finns efter en kombi igen så funderingar finns på en mk3 variant med 2.0 motor hur mycket drar en sån ca?

Desutom är den en gt med lite extra knappar.

Har haft en 1,8 och det var nog den driftsäkraste bilen som jag ägt men ack så slö, den drog obefintligt med bränsle också.

mt4base
2008-03-14, 11:32
Behovet finns efter en kombi igen så funderingar finns på en mk3 variant med 2.0 motor hur mycket drar en sån ca?

Desutom är den en gt med lite extra knappar.

Har haft en 1,8 och det var nog den driftsäkraste bilen som jag ägt men ack så slö, den drog obefintligt med bränsle också.

Det är väldigt trevliga bilar. Jag hade en sån Gt special i många år utan några större problem. Har för mig att vi körde den blandat i vardagsanvändning på ca 0.75 men på långkörning var vi nere på nedåt 0.63 men det var inte vardagsmat förstås. Räkna med 0.75-0.8 och bli positivt överraskad om den drar mindre. Allt hänger på skick, hur den tidigare är skött, körstil och mycket annat.

Lillen
2008-03-14, 16:45
Det är väldigt trevliga bilar. Jag hade en sån Gt special i många år utan några större problem. Har för mig att vi körde den blandat i vardagsanvändning på ca 0.75 men på långkörning var vi nere på nedåt 0.63 men det var inte vardagsmat förstås. Räkna med 0.75-0.8 och bli positivt överraskad om den drar mindre. Allt hänger på skick, hur den tidigare är skött, körstil och mycket annat.

Exakt som min.
Samma siffror i förbrukning.

Var mycket nöjd med den.

Andersson Racing
2008-03-15, 06:45
Igår snittade jag 0.69 medelhastighet på 85 km/h till jobbet (8 mil), blandade 50 70 och 90 sträckor med mk3 2.0 16v. Vill inte tänka på vad den drar om jag kör lagligt ;)

/ Per

Maha
2008-03-15, 22:32
Behovet finns efter en kombi igen så funderingar finns på en mk3 variant med 2.0 motor hur mycket drar en sån ca?

Desutom är den en gt med lite extra knappar.

Har haft en 1,8 och det var nog den driftsäkraste bilen som jag ägt men ack så slö, den drog obefintligt med bränsle också.


min golf 3 gti 8v 115 hk (2E) som jag hade drog lika mycket som de andra här säger, bättre prestanda och mer ork än 1.8:an, för samma sopparäkning :)