handdator

Visa fullständig version : Sälja GTI mk5 pga firmabil



JohanGolf
2008-03-13, 23:45
EV. dags för en firmabil inom kort tid vilket kan reducera kostnaderna en del, så det får man (tyvärr) hoppa på.

Tänkte höra lite vad ni tror om intresset för att köpa min bil och vilka pengar man kan vänta sig.

Nypris 2005: 340'
4800 mil, 5 dörr, Navi, Dsg, Dragkrok, el-soltak, V-däck lättmetall, cd vxl, stora ljudpkt, förvaringpkt, xenon,baslåda, motorvärmare, vtech steg 1,..ja jag tror det är fullutrustat exkl. läder.

Har inte hittat ngn jämförbar GTI med denna utrustning.

Ngn som är intresserad?
(detta är ingen "skarp" annons)

Mvh

rimad
2008-03-14, 00:38
eh? finns massa såna bilar på blocket, ligger runt ca. 180 000

http://www.blocket.se/vi/15198506.htm?ca=23_11_s
http://www.blocket.se/vi/15241535.htm?ca=23_11_s
http://www.blocket.se/vi/14193149.htm?ca=23_11_s

Crille82
2008-03-14, 01:27
De där hade ju varken Navigator, stora ljudsystemet eller sollucka. Det gör de inte jämnförbara...

DPC
2008-03-14, 08:23
En gammal, men tragiskt sanning är att det är utrustningen som får bilen såld, men man får nästan inte betalt för den. Låt säga att du får en tia till jämfört med andra liknande bilar med lite mindre utrustning. Andrahandsköparna är överlag förvånansvärt lite intresserade av utrustning, vilket jag tycker är underligt. Det är utrustningen som gör bilen enligt min mening.

Daniel.E
2008-03-14, 14:33
Har en 07a 2200mil med likvärdig utr fast med skinn visserligen en import bil men den hade jag ute för 210000kr inte ett enda tlf samtal eller mail

JWO
2008-03-14, 14:40
Har en 07a 2200mil med likvärdig utr fast med skinn visserligen en import bil men den hade jag ute för 210000kr inte ett enda tlf samtal eller mail

Ingen sugen på en GTI numera eller?

Tänkte ioförsig behålla min ett år till

Zynodisk
2008-03-14, 15:41
Ingen sugen på en GTI numera eller?

Tänkte ioförsig behålla min ett år till

De tror jag inte, min gamla GTI 05:a såldes över 1 månad innan jag hade bytt in den. Osedd!!
Jag har aldrig ägt någon importerad bil, men de verkar som de är svårare att sälja trots att de generellt sett har högre utrustningsnivå är SV-sålda.

JohanGolf
2008-03-14, 21:31
De där hade ju varken Navigator, stora ljudsystemet eller sollucka. Det gör de inte jämnförbara...

Jo precis, jag hittade några med dsg och mkt extra, men inte med navi mm. Man får väl helt enkelt slänga ut en blänkare och se vad folk säger.
"Inget är värt mer än vad någon är beredd att betala" -eller hur är det man brukar säga..

Hur som känns det trist att sälja efter 2500 fina mil av både rolig och praktisk körning!

Ersättaren blir Bmw 120d. Inte samma pulver i motorn men riktigt underhållande chassi faktist.

Mvh

Waker
2008-03-15, 01:03
De tror jag inte, min gamla GTI 05:a såldes över 1 månad innan jag hade bytt in den. Osedd!!
Jag har aldrig ägt någon importerad bil, men de verkar som de är svårare att sälja trots att de generellt sett har högre utrustningsnivå är SV-sålda.

Jag salde min GTI-05 i höstas och fick manga svar och flera seriösa spekulanter, salde bilen efter ca 2 veckor fran annonsdatum. Sa da var det iaf sug efter GTI:n. Den var svensksald. Tror inte folk har nagot emot importbilen i sig, utan osäkerheten kanske kommer när den är nyimporterad för da vet man att ägaren inte har langtidserfarnehet av bilen samt att han/hon gör det för att tjäna pengar.

Jag tror själv pa att vara helt öppen med allt om bilen när folk fragar och informerade även om sant de inte fragade. Jag berättade precis allt om bilen, skickade foton pa de märken som fanns etc. Jag vill gärna tro att det gör att spekulanterna känner förtroende för mig som säljare och att bilen är OK utan obehagliga överraskningar.

Självklart spelar priset en avgörande roll, men jag reade inte ut bilen eller tog överpris.

Saknar den bilen... men den fick ett nytt bra hem :-)