handdator

Visa fullständig version : "Bakaxel" Caddy



Hurumpf
2008-03-13, 21:03
Tjena!

Har skaffat mig en donatorbil/reservbil VW Caddy -91 som saknade hjul bak, trummor å grejs...

Har kollat runt lite efter delar men hittar inte några muttrar, är det någon som vet vad det är för storlek eller något ställe där man kan köpa lager, bricka å mutter i en sats (kanske missade någon del) som det är nu så är det broms sköld, backar å axeltappen som finns där...

Kollade Biltema men deras sats verkar mysko för där var massa gojs i lådan 2 olika lager, tätning/packbox liknande sak å nått mer men det måste vara fel? Kollade även Mekonomen men på deras dator var det samma gojs som Biltema...

Rätta mig om jag har fel:

Jag har fått för mig att det ska vara typ: Axeltapp, trumbroms med hjulbultshål i ett konat lager, bricka, mutter, något slags skydd/lock med en saxsprint, fett å sedan kåpan.

Manny
2008-03-13, 21:06
jag har en hel bakaxel du kan får för 100:- om du hämtar den, allt finns, snurrar men vet itne hur bra innehållet är :D

Men det du har fått för dig stämmer bra. fast fett på, i och runt lagret för säkerhets skull.

Vag bör annars ha dessa muttrar!

Hurumpf
2008-03-13, 21:19
jag har en hel bakaxel du kan får för 100:- om du hämtar den, allt finns, snurrar men vet itne hur bra innehållet är :D

Men det du har fått för dig stämmer bra. fast fett på, i och runt lagret för säkerhets skull.

Vag bör annars ha dessa muttrar!

Okej då var jag inte helt bakom flötet iallafall...
Å ja självklart, har missat den detaljen förr (VAG) det ligger för nära så man glömmer bort den.. hehe tack..