handdator

Visa fullständig version : KW coilovers MkIV R32



Ronaldo
2008-03-13, 13:19
Jag undrar om det duger med variant 1 av KW:s coils om man vill åka hyffsat på vägen och köra lite bana?
Variant 2 är ju ställbar i hårdhet också men det kanske är overkill? Jag antar att nr 1 är betydligt styvare än orginalfjädringen?

jooeell
2008-03-13, 13:28
förmodligen duger de alldeles utmärkt! det är ju kvalitetsgrejer

JWO
2008-03-13, 13:30
Jag undrar om det duger med variant 1 av KW:s coils om man vill åka hyffsat på vägen och köra lite bana?
Variant 2 är ju ställbar i hårdhet också men det kanske är overkill? Jag antar att nr 1 är betydligt styvare än orginalfjädringen?

Ja Variant 1 räcker ju långt om du bara ska köra lite bana och gata resten. Personligen tycker jag att man inte behöver ha mer faktiskt.

Tog en lista över vad de olika varianterna står för. Listan kommer från:

http://www.fastone.se/

Om du har några frågor angående KW eller något annat kit till din bil så slå en signal till fastone, Martin tfn: 0732-521759 Mail: info@fastone.se


KW variante 1

Sportigt Fabriksinställt väghållningskit till just din bil.

Idealet för kunder som litar på att våra ingenjörer testat fram bästa kompressions och returdämpningen för just din biltyp men ändå vill kunna justera graden av sänkning på bilen för att tex kunna sänka mer på sommaren. Våra ingenjörer har testat fram den bästa kombinationen av sportighet, komfort, och säkerhet.

· Optimal justerad, sportig och komfortabel dämpningsteknologi.

· Inox-line i rostfritt stålteknologi utan extra kostnad.

· Individuellt justerbar I höjdled.

· TÜV-testat sänkningsområde.

· Högkavlitets komponenter för lång livslängd.

· Väl dokumenterad och utförlig instruktionsbok för lätt användning.


KW variant 2

Sportig dämpningsteknologi med justerbar returdämpning

Systemet är konstruerat för den erfarna föraren som inte bara vill ha individuell justering I höjdled utan också kunna justera returdämpningen för att finjustera väghållningen. Den justerbara returdämpningen tillåter föraren att justera lastväxlingsuppförandet på bilen. Allt för att anpassa det till förarens önskemål.

· Dämpningsteknologi med individuellt justerbar returdämpning.

· Inox-line i rostfritt stålteknologi utan extra kostnad.

· Individuellt justerbar I höjdled.

· TÜV-testade justerringsparametrar

· Högkavlitets komponenter för lång livslängd.

· Väl dokumenterad och utförlig instruktionsbok för lätt användning.

KW variant 3

Race Teknologi med fullt justerbar kompression och returdämpning.

Den nya Variant 3 är "state-of-the-art" teknologi för den erfarna och avancerade föraren. Det nya systemet med separate justering av såväl kompressions som returdämpning ger föraren maximala justermöjligheter för att nå en optimal och individuell inställning. Detta system med tre individuellt justerbara komponenter, ger stora möjligheter för en optimal kompressions justering i låg/medium hastighetsområdet medan höghastighets kompressionen, så viktig för komfort, har satts av våra ingenjörer.

• Individuellt justerbar dämpningsteknologi – Retur och kompressionsdämpning.

• Inox-line i rostfritt stålteknologi utan extra kostnad.

• Individuellt justerbar I höjdled.

· TÜV-testade justerringsparametrar.

· Hög kvalitets komponenter för lång livslängd.

· Väl dokumenterad och utförlig instruktionsbok för lätt användning.

· Fullt anpassningsbar returdämpning.

· 14 olika nivåer på justeringen av kompressionsdämpning.

Ronaldo
2008-03-13, 13:41
Ja Variant 1 räcker ju långt om du bara ska köra lite bana och gata resten. Personligen tycker jag att man inte behöver ha mer faktiskt.

Tog en lista över vad de olika varianterna står för. Listan kommer från:

http://www.fastone.se/



Ne det ska nog räcka bra...antagligen klarar man väl inte av att utnyttja alla inställningar maximalt ändå på ett fullt ställbart chassi..

JWO
2008-03-13, 13:52
Ne det ska nog räcka bra...antagligen klarar man väl inte av att utnyttja alla inställningar maximalt ändå på ett fullt ställbart chassi..

Nä precis, tror inte man gör det heller!

ThomasT
2008-03-13, 15:37
Om du inte har tänkt att börja trixa med olika fjäderstyrkor så kan du strunta i variant 2.

Variant 1 eller 3 är det som gäller, och för oss dödliga så blir det oftast bäst att inte ratta för mycket på chassit... ;)

SÅ: Variant 1!


.

Ronaldo
2008-03-14, 00:12
Om du inte har tänkt att börja trixa med olika fjäderstyrkor så kan du strunta i variant 2.

Variant 1 eller 3 är det som gäller, och för oss dödliga så blir det oftast bäst att inte ratta för mycket på chassit... ;)

SÅ: Variant 1!


.

Det är så att jag har fått ett riktigt bra pris på variant 2, dom borde la funka rätt bra ändå:)?. dom fjädrarna som är med borde väl vara rätt perfekta lr?

ThomasT
2008-03-14, 01:14
Det är så att jag har fått ett riktigt bra pris på variant 2, dom borde la funka rätt bra ändå:)?. dom fjädrarna som är med borde väl vara rätt perfekta lr?

Självklart är inte V2 sämre än V1 om de är inställda på samma sätt. Dock så tror 9/10 användare att ju hårdare de ställer dämparna desto bättre väghållning får de...


Perfekta fjädrar för vad??!? ;) inte så enkelt att svara på... :)

Holmgren
2008-03-14, 02:34
Det är så att jag har fått ett riktigt bra pris på variant 2, dom borde la funka rätt bra ändå:)?. dom fjädrarna som är med borde väl vara rätt perfekta lr?


Om du menar att fjädrarna är rätt avstämda med dämparna så ja.. Det bör dom vara eftersom KW monterat allt.
Jag har Variant två liggandes till ettan. Men jag har aldrig åkt på dom så jag kan inte säga något.
Valde Variant 2 eftersom jag fick dom till samma pris som Variant 1.

Ronaldo
2008-03-14, 11:15
Det är så att jag har fått ett riktigt bra pris på variant 2, dom borde la funka rätt bra ändå:)?. dom fjädrarna som är med borde väl vara rätt perfekta lr?

nja jag tänkte lite att när du skrev att man inte skulle ha variant 2 ifall man inte skulle labba med olika fjäderstyrkor. Tex att dom fjädrarna som är med kittet bara kunde användas till ganska få inställningar på dämparna?

Men som sagt får man bara ställt in dom hyffsat så ska det nog bli bra.Inställningen blir väl ett senare kapitel att diskutera här på forumet ifall jag köper dom:)