handdator

Visa fullständig version : Stötdämpare Golf Mk3, -94



Henke
2007-05-17, 08:49
Vad sitter det för stötdämpare som original på min golf? Är det gas eller vanliga med olja?

Jag behöver nya till min pendlarbil och så att autodelar.net säljer oljedämpare billigt. Hur är kvalitén på deras grejer? Är biltemas stötdämpare nåt att ha?

Alla tips och råd är välkomna.

Henke
2007-08-13, 15:25
Lyfter denna tråd

Manny
2007-08-13, 15:49
Jag vet inte vad det sitter orginal, men det spelar inte någon roll vad som sitter där nu, så länge de nya passar fysikst så lär du inte märka nån större skillnad.

Autodelar.net importerar VAG orginal (rätta mig om jag har fel). Tycker du att dom är billiga så kan du ska köpa dom. Kommer att fungera ypperligt på en bruksbil.

Biltemas grejer fungerar säkert bra, men livslängden är antagligen inte lika lång som andras, dock kan det låga priset göra att man kanske kan köpa 2 uppsättnignar för samma pris som andra, om man orkar mecka 2 gånger dvs.
Funktionen är nog lysande för en bruksbil.

Nu vet inte jag vad de olika firmorna har för priser på dina dämpare men om biltemas är markant billigare så hade jag personligen satsat på dom, då jag tycker inte att det är särskilt svårt att byta dämpare.
Det är ju trots allt "bara" en pendlarbil, eller?

Lillen
2007-08-13, 16:08
Vad sitter det för stötdämpare som original på min golf? Är det gas eller vanliga med olja?
Jag behöver nya till min pendlarbil och så att autodelar.net säljer oljedämpare billigt. Hur är kvalitén på deras grejer? Är biltemas stötdämpare nåt att ha?
Alla tips och råd är välkomna.

Skippa Feltema om du vill ha komfort ett tag längre än till det blir kallt!
Talar bara av egen erfarenhet så alla tycker säkert olika.

Förmodligen sitter det oljedämpare i din orginal.
Det är iaf vad man brukar få när man köper motsvarande.

Autoexpertens Sachs-sortiment är det så med.
Du får motsvarande vad som satt på orginal OM du inte väljer att köpa någon uppgraderings modell.

Autodelar har jag ännu bara hört gott om.
Som sagt de saluför importerade orginaldelar.
Men har även priat om man söker och frågar!