handdator

Visa fullständig version : Läcker in vatten efter service



jalla
2008-03-10, 18:53
bilen är en golf 1.6 02:a

Jag fick den servad på märkesverkstan nyss.
Idag spörengnade det och då läcker det in vatten på passagerargolvet fram.

Kan det bero på att dom bytt friskluftsfiltret?
Att vattnet rinner in den vägen?

P.Hagel
2008-03-10, 18:55
Ja det kan bero på bytet av filtret.
Kolla så dom inte har spräckt plastbaljan som vanligt.

+ att verkstaden får stå för påföljden.
Så gjorde jag på min gamle Passat 03:a.

jalla
2008-03-10, 19:01
Är det ett vanligt problem?
Vart sitter baljan så jag kan kolla det själv innan jag ger dom skäll.

Manny
2008-03-10, 20:12
Precis framför vindrutan. under huvkanten. Kallas ofta för "akvariet" av nån lustig anledning.

Fredrix
2008-03-10, 20:25
"Kolla så dom inte har spräckt plastbaljan som vanligt."

Det borde man väl märka om man gör ?
Är de någon ordning så rättar man väl till sina fel.... dvs införskaffar ett nytt och meddelar kund vad man gjort.

znabb
2008-03-10, 20:36
"Kolla så dom inte har spräckt plastbaljan som vanligt."

Det borde man väl märka om man gör ?
Är de någon ordning så rättar man väl till sina fel.... dvs införskaffar ett nytt och meddelar kund vad man gjort.

tror inte fallet är så på de flesta verstäder tyvärr.

jalla
2008-03-10, 20:40
är det jag kan kolla med en ficklampa utifrån? eller måste jag riva ner nått?

Särkelä
2008-03-10, 20:42
Det kan du kika efter själv. öppna upp huven så ser du..

VWGolIV
2008-03-10, 20:43
Du öppnar huven och så tar du en torx mejsel och skruvar av skruvarna.
Så får du loss baljan och ser om den är spräckt.

Så var det på min också när ja köpte den, verkstäderna säger inget och monterar bara tillbaka.
Sen slutar det med att man fyller fläckten m.m.

Så se till att de torkar upp där också, annars får du problem.
För att göra det så får dom riva ner handsfacket(enklast) och av med fläkten och torka torrt.

Finn
2008-03-10, 22:01
Skönt att ni har koll på att alla verkstäder gör så. Kan ju omöjligt varit en privatperson me tummen mitt i handen som provat att göra d själv, eller? Men d väl svårare att dra ett helt folk över samma kam än att bara säga att alla verkstäder fuskar me så mycke som d bara går. D har dom ju visat på TV flera gånger så d måste ju vara sant.

Sorry för att jag blir lite dryg å drar saker å ting OT men e bara less på att läsa att alla mekaniker fuskar för att tjäna pengar. Tar d personligt då jag själv jobbar hårt me att uppfylla kundens önskemål å är stolt över d arbete jag utför.

Tänk er för innan ni gör ett så brett påhopp som att säga att "verkstäderna säger inget och monterar bara tillbaka."

Henrik.M
2008-03-11, 19:17
Skönt att ni har koll på att alla verkstäder gör så. Kan ju omöjligt varit en privatperson me tummen mitt i handen som provat att göra d själv, eller? Men d väl svårare att dra ett helt folk över samma kam än att bara säga att alla verkstäder fuskar me så mycke som d bara går. D har dom ju visat på TV flera gånger så d måste ju vara sant.
Sorry för att jag blir lite dryg å drar saker å ting OT men e bara less på att läsa att alla mekaniker fuskar för att tjäna pengar. Tar d personligt då jag själv jobbar hårt me att uppfylla kundens önskemål å är stolt över d arbete jag utför.
Tänk er för innan ni gör ett så brett påhopp som att säga att "verkstäderna säger inget och monterar bara tillbaka.".

Jag brukar bjuda in dom mest negativa och kritiska /gnälliga människor på studiebesök.
Efter det brukar dom ändra uppfattning och inte dra alla personer/verkstäder över en kam.

Okunskap & missförstånd brukar var boven i 9 av 10 fall.
I det 10 fallet brukar det vara något rötägg sdom drar ner resten i skiten.

Ett råd : Ta inte allt personligt.


Ang vad som hänt i detta specifika fall låter jag bli att uttala mig om eftersom jag inte har en susning om vad som hänt.

VWGolIV
2008-03-11, 20:05
Om jag talar för mig själv så har jag hittat 1 verkstad som jag är helnöjd med och som sköter om sina kunder och gör det jobb dom skall.

Kanske har jag haft otur med personal som inte gör sitt jobb korrekt.

Hoppas ni andra har bättre tur...

Finn
2008-03-11, 20:05
Tar mycket sällan saker personligt men ibland så rinner d över när man ser samma sorts klagomål på verkstäder om å om igen.

gtd_stefan
2008-03-13, 00:24
det kan inte komma från dörren då..