handdator

Visa fullständig version : Större bränslepump och spridare till Corrado G60



Joda
2008-03-05, 22:03
Jag behöver en kraftigare bränslepump till min G60.

Har för mig att bränslesystemet gjordes om till årsmod -91. Min är just en 91:a...

Kollade i ETK* Det verkar som att det är någon form utav specialpump. Vad betyder detta? Antar att De vanliga stora Boschpumparna inte passar?

Funderar på om S60 T5-spridare funkar. Ska ju ge 465cc vid 3,8 bar. Minns dock inte om mina ska vara hög eller lågohmiga.. Än mindre om Volvons är låg eller hög?.. Det finns ju dessutom olika längder på Bosch-spridarna.

Om allt funkar kommer motorn att få smaka på 1,4 bar. Vilket bör resultera i en bit över 300 hk.

Tips?!..


/Johan

Sn00k
2008-03-05, 22:50
gröna bosch 968:or.. ifrån s60r och v70 awd etc.. funkar bra..
465cc vid 3.8 bar.
orginal-spridarna är högohmiga, 16ohm, och 968:orna är högohmiga 16ohm, samma längd vill jag minnas.. hör med JRJ här på forumet.. han åker mappat med 968:or numera.. själv har jag lagt dom där fjuttisarna på hyllan sen en tid tillbaka.. även 685cc spridarna gick visst i botten vid 3.5bar.. med 99okt soppa.. hmm.. ;)

soppa-pump lär du kolla vilken du har.. om du har en i tanken eller en under bilen.. i båda fallen går det att montera en värre pump under bilen som primär pump och använda antingen huvudpumpen i tanken eller lilla pumpen på tankarmaturen som matningspump, båda flödar tillräckligt för ditt ändamål.

Joda
2008-03-05, 23:06
gröna bosch 968:or.. ifrån s60r och v70 awd etc.. funkar bra..
465cc vid 3.8 bar.
orginal-spridarna är högohmiga, 16ohm, och 968:orna är högohmiga 16ohm, samma längd vill jag minnas.. hör med JRJ här på forumet.. han åker mappat med 968:or numera.. själv har jag lagt dom där fjuttisarna på hyllan sen en tid tillbaka.. även 685cc spridarna gick visst i botten vid 3.5bar.. med 99okt soppa.. hmm.. ;)

soppa-pump lär du kolla vilken du har.. om du har en i tanken eller en under bilen.. i båda fallen går det att montera en värre pump under bilen som primär pump och använda antingen huvudpumpen i tanken eller lilla pumpen på tankarmaturen som matningspump, båda flödar tillräckligt för ditt ändamål.

Jaja... du ska alltid vara värst ;)

Kommer nog bli helt perfekt med 968or.. !! Hoppas på att hitta nårra till ett bra pris nu då!..

/Johan