handdator

Visa fullständig version : ang stora el lilla insuget



squid
2007-05-16, 15:30
jo..
tänkte kolla med er här om en sak..

på min KR motor jag har 1.8 gti 16v.. så sitter det stora insuget..
samt att det är trimkammar och doningar..

mina funderingar är : passar lilla insuget rakt av att montera? eller måste man byta själva nedre delen.. den böjda (där spridare sitter)??

för den infon ja fått iaf så ska man med det lilla insuget få ett bättre register jämtemot det stora insuget.. alltså ett bättre botten vrid med lilla??

rätta mig om jag har fel...

jooeell
2007-05-16, 16:39
du har ett jämnare register med lilla men sen om det ger mer eller inte det vet jag inte!

men det ska tydligen bli bra om man anpassar den lilla nedre delen till den stora för då blir det som trattar alltså man match portar den lilla delen mot den stora...

pekka kiiskilä
2007-05-17, 00:27
jo..
tänkte kolla med er här om en sak..

på min KR motor jag har 1.8 gti 16v.. så sitter det stora insuget..
samt att det är trimkammar och doningar..

mina funderingar är : passar lilla insuget rakt av att montera? eller måste man byta själva nedre delen.. den böjda (där spridare sitter)??

för den infon ja fått iaf så ska man med det lilla insuget få ett bättre register jämtemot det stora insuget.. alltså ett bättre botten vrid med lilla??

rätta mig om jag har fel...

Du har svarat på frågan själv och den lilla är bättre på lägre varv o den stora på höga varv så det är upp till var o en för på bana kan den stora funka bra för vissa som varvar mycke o den lilla kan man köra med en högre växel på banan.

squid
2007-05-17, 04:30
jo det är ju sant =)

hehe..

jo men det jag vill veta är om ja kan bara skifta insug eller måste ja skifta även den nedre delen (den böjda) ??

// John

razer
2007-05-17, 10:29
jo det är ju sant =)

hehe..

jo men det jag vill veta är om ja kan bara skifta insug eller måste ja skifta även den nedre delen (den böjda) ??

// John

Det är olika delar både nedre och övre. För att montera lilla ska man byta nedre också.