handdator

Visa fullständig version : En hög med instrumenhusfrågor Passat 91



Jimmy
2008-02-29, 15:10
Har testat att söka men hittade inte det jag ville veta..

Jag behöver byta mitt instrumenthus på passaten. Jag har en US-modell och vill inte åka miles längre. =)

Det hus jag har nu är ett som går till 220km/h (tror jag, 120km/h är rakt upp)Motometer med analoga tripmätare. Det är den modellen med blinkerspilarna uppe på sidorna av hastighetsmätartavlan.

Frågorna:

1. Hur krångligt är det att byta till ett hus med digitala tripmätare?
Går det att ställa in rätt miltal på tripmätaren om det visar sig att det huset gått 47 000 mil? Är det nån som uppgraderat? är det bara att byta vajjern mot en kabel? elskaddar?

2. Om jag skaffar ett mätarhus som går till 240 eller 260km/h, kommer det att visa fel då? Måste jag leta efter ett 220km/h hus?

Tänkte ev eftermontera MFA med när jag ändå håller på.

Hoppas nån kan hjälpa mig..

Jimmy
2008-03-03, 09:54
Ingen som har svar på nån av frågorna?

Jimmy
2008-03-08, 16:44
Nehepp.. känns som om man fick mycket svar i gamla forumet, har inte vart här på väldigt länge, är det många som övergivit forumet?

Ingen som har svar?

Har fler frågor till någon som är vass på instrumenthus..

Kanske ingen idé men..

Vad skiljer VDO's och Motometer husen? Trodde alla VDO hade blinkersindikatorn nere brevid helljuslampan men så va det inte märkte jag. Jag vet att det huset jag har går att plocka isär i moduler, hastighetsmätare, varvräknare osv, alla sitter lösa i huset medans ett VDO hus jag har sitter alla delar ihop på ett kretskort.