handdator

Visa fullständig version : kopplingsbyte mk2 sinter?



AdamBTW
2008-02-28, 23:59
hallå grabbar och tjejer! ska byta koppling nu e det tänkt och funderar på sinterkoppling, nån här som har förslag på nått bra? ska ju inte köra det dyraste precis men nått lagom bara, motorn är en 2.0l ABF motor med orginal 2Y låda (GTI 16v) mvh adam

pekka kiiskilä
2008-02-29, 00:31
Diesel tryckplatta och en 4 puckad sinter funkar bra på gatan och om din befintliga tryckplatta är ok så kan du använda den om det ska vara lite billigare.

AdamBTW
2008-02-29, 00:59
jaha okej! jo jag tror plattan inte har nån större skada då den inte är så gammal e ett halv år bara, men såg senast jag hade vxl-låda väck att lamellen var rätt bra sleten så lika bra att byta den nu innan tryckplattan blir fördärvad,
vad ska man ha för fabrikat? om vi snackar det vanliga "medelmåtta" hehe nån bra återförsäljare till detta?
tack för svaret pekka!
mvh adam

Dave the brave
2008-02-29, 13:55
Jag kör med en OMP-sats med tryckplatta och sinterlamell. Har för mig att det går att köpa lamellen löst. Dessa låg prismässigt under motsvarande Sachsprylar. Köptes på Dalhems.

pekka kiiskilä
2008-02-29, 19:52
Dahlhems sinterlameller funkar fint samt priset är ju rätt bra.

AdamBTW
2008-02-29, 21:22
okej härligt, då blir det väl en sådan. tack för hjälpen!
mvh adam

fjadrik
2008-02-29, 22:04
Om du vill ha riktigt budget så tar du din original lamell och får någon att nita dit sinterpuckar. ska öka greppet 30 procent.

Har för mig att en firma som gör det heter typ "broms och motor" eller nåt sånt.