handdator

Visa fullständig version : Nolla serviceindikator



magnusT
2008-02-28, 11:10
Köpte för en tid sedan en golf vr6 som hade stått stilla i ca 1,5 år. Har nu börjat använda den och har givetvis bytt olja-filter-stift-luftfilter. Glykol och termostat byts till helgen. Har bara en liten fråga, det kommer upp IN02 när man startar bilen. Kan man nolla detta själv eller är det bäst att åka in till en vag verkstad och få det kollat?

Andersson Racing
2008-02-28, 11:18
Det kan du göra själv,står i instruktionsboken.

mvh Per

magnusT
2008-02-28, 11:25
Jaha, då får jag ta en titt i den då.

mattemaz
2008-02-28, 14:26
Tänkte göra samma sak men har inte hittat nått i boken. men har väl nått me att man ska vrida dom pinnarna vid mätarna å hålla inne lite sedan stänga av så ska det vara löst eller nått sånt... nån som vet mer exakt?

Andersson Racing
2008-02-28, 15:36
Tänkte göra samma sak men har inte hittat nått i boken. men har väl nått me att man ska vrida dom pinnarna vid mätarna å hålla inne lite sedan stänga av så ska det vara löst eller nått sånt... nån som vet mer exakt?

Du har en golf 4 va? Då tror jag inte man kan släcka den på samma sätt, har för mig att man måste ha tillgång vag.com. Inte säker dock.

/ Per

Manny
2008-02-28, 15:46
SÅ vitt jag vet så ska det gå att göra det på mk4 med men inte på passat.

Jocke J
2008-02-28, 17:43
Slå på tändning
Du håller in knappen till vänster om displayen
Slå av tändning
Släpp knappen till vänster om displayen
Tryck in och släpp samma knapp igen
Bokstäverna IN02 ska då visas

Testa de där, om inte de funkar har jag en annan variant som kanske funkar bättre men testa den där först.

Angående Golf 4:

När det är bilar med "longlife" serviceintervaller måste man använda diagnosutrustning annars kan släcks de såhär:

Håll inne den högra "pinnen"
På med tändning
Ordet service ska då visas
Släpp högra "pinnen"
Vrid vänstra "pinnen" till höger för att återställa
Slå av tändning
Klart

mattemaz
2008-02-28, 18:33
Okej gött detta ska testas snarast.. :)

djsnowman
2009-05-04, 16:36
Någon som vet hur man gör på en golf 3 1,8cl -92? har försökt att söka, men hittar inte på forumet.