handdator

Visa fullständig version : Renovera hatthylla mk1



Jocke_M
2008-02-28, 02:59
Jag har en fin hatthylla liggandes förutom att den har gett med sig i kanterna där den ligger mot sidogrejern i bilen.. Ja ni fattar säker hur jag menar.

Någon som vet hur man fixar detta på bästa sätt?

Har funderat lite å kanske kommit på nåt som funkar å ser okej ut, men vill iaf ha tips å se om jag hittar nåt bättre sätt.. :)

Jocke_M
2008-02-28, 14:12
någon?

Manny
2008-02-28, 15:25
jag skulle gärna vilja ha tips på samma sak :D

D.E
2008-02-28, 15:34
jag skulle gärna vilja ha tips på samma sak :D

Jag med. Plus att min har de gjort stora hål för (b/h)ögtalare i :( Bu för billjud. :)

Jocke_M
2008-02-28, 16:02
Jag tänkte ta två avlånga bitar av tunnplåt typ kanske 5cm breda å forma som hatthyllan å sätta tvärs över å poppnita fast med svarta poppnitar..

Blir kanske bra å blir snyggt från ovansidan iaf :)

Eller, hatthyllan är ju typ gjord i papp så man fuktar upp den i kanterna å lägger under press så det formar sig rätt å kanske blir styv igen. Kanske inte funkar..

Manny
2008-02-28, 16:03
HAHA! EXAKT så hade jag tänkt med, fast tänkte limma plåtbitarna istället...! Har även funderat på att fukta o pressa dom :D

Kankse finns nåra andra bätre tips?

Raz
2008-02-28, 16:08
Kan man inte lägga på någon sorts plastlist på kanterna då?

Lillen
2008-02-28, 16:15
På min Mk III gjorde jag en snabbfix.

Tog masonite och baslådetyg i rätt färg.
Skar ur masoniten till rätt form och klädde den med tyg.
Skruvade fast den med trälist under som stöd.
Vips så var hyllan finare igen.

pekka kiiskilä
2008-02-28, 17:27
Lillen har du tittat i min bruks mk1a hehe jag har dessutom ljudisolerat den lite.
Nackdelen är att den är lite tyngre jämfört med orginalet.

Jocke_M
2008-02-28, 19:23
HAHA! EXAKT så hade jag tänkt med, fast tänkte limma plåtbitarna istället...! Har även funderat på att fukta o pressa dom :D

Kankse finns nåra andra bätre tips?


Tror jag börja ikväll med att prova fukta upp den lite å lägga den under press å se hur det går. Eller om jag komemr på nåt annat när jag väl har hatthyllan framför mig.

Sen kommer det en beskrivning om det går bra :)

Junfors
2008-02-28, 22:25
Jag med. Plus att min har de gjort stora hål för (b/h)ögtalare i :( Bu för billjud. :)

För att lösa det lite snyggt brukar jag ta en lämplig mörkmatta eller typ baslådetyg och klippa ut en fyrkant som passar i den lilla försänkning som är på hatthylla. Fastsättningen brukar jag göra med en häftpistol, fyra klammor i varje hörn, funkar utmärkt och blir riktigt snyggt och hittar man precis samma färg tänker man inte ens på det.

D.E
2008-02-28, 22:59
För att lösa det lite snyggt brukar jag ta en lämplig mörkmatta eller typ baslådetyg och klippa ut en fyrkant som passar i den lilla försänkning som är på hatthylla. Fastsättningen brukar jag göra med en häftpistol, fyra klammor i varje hörn, funkar utmärkt och blir riktigt snyggt och hittar man precis samma färg tänker man inte ens på det.

Tack för tipset! :)

Lillen
2008-02-28, 23:45
För att lösa det lite snyggt brukar jag ta en lämplig mörkmatta eller typ baslådetyg och klippa ut en fyrkant som passar i den lilla försänkning som är på hatthylla.

Samma som jag fast ja kör med masoniten.
Blir liksom lite stabilare och mer orginalkänsla.
Gillar inte när det fladdrar och är slappt =)

Junfors
2008-02-28, 23:48
Tar man en golvmatta är den varken sladdrig eller slapp, dom är såpass styva att det inte syns att den ligger över ett hål... så länge man inte lägger nåt tungt på mattan där det gamla hålet är.

Lillen
2008-02-28, 23:49
Ahh du tänker så!