handdator

Visa fullständig version : Snor ström?!



HardstyleBoy
2008-02-27, 22:38
Jag har problem med min golf 4 v6 4 motion. Jag har haft problem med generatorn ett tag nu ibland laddar den och ibland inte. Har hört med det i ett halvår nu och den har alltid startat. Men nu denna månaden så har det gått åt skogen.

En dag när ja skulle starta bilen så var den sten död. Bytte batteri o lätt den stå en vecka. Då hade den sugen ut batteriet från 14 V till 7 V. Nu kör ja den varje dag men jag är lite orolig varje dag. När jag lägger intrumentet på batteriet så står det t.ex 12.84 V sen går han ner till 83 82 81 80 o så vidare.

Nu till min fråga kan generatorn eller ladningsrälet eller nåt elektroniskt i generatorn dra ström medans han står stilla eller har ja precis fått ett stort problem att min bil tjuvar ström.

I deperat hjälp HBOY

Manny
2008-02-27, 22:57
Står lite intressanta saker här:

http://www.gtiklubben.nu/forum/showthread.php?t=3242&highlight=ampere

http://www.gtiklubben.nu/forum/showthread.php?t=2321&highlight=ampere

HardstyleBoy
2008-02-28, 07:54
Tack ska du ha Manny.

Ska låna hem ampere tången ida o mäta (jobbar som elektriker) så som tur har man tillgång till såna här saker. Men först ska ja nog krypa in i bagaget och se om alla lampor slockna som dom ska o är allt som det ska så får ja dra säkring för säkring. Men den har startat varje dag nu medans jag har kört den, så frågan är hade den startat om jag hade låtit den stå.

Finn
2008-02-28, 23:05
Tack ska du ha Manny.

Ska låna hem ampere tången ida o mäta (jobbar som elektriker) så som tur har man tillgång till såna här saker. Men först ska ja nog krypa in i bagaget och se om alla lampor slockna som dom ska o är allt som det ska så får ja dra säkring för säkring. Men den har startat varje dag nu medans jag har kört den, så frågan är hade den startat om jag hade låtit den stå.

Tips! Du behöver inte krypa in å gömma dig. Räcker med att knäppa till bakluckelåset me en mejsel eller annat valfritt tool :) Brytaren sitter i låset.

Henrik.M
2008-02-28, 23:13
Tips! Du behöver inte krypa in å gömma dig. Räcker med att knäppa till bakluckelåset me en mejsel eller annat valfritt tool :) Brytaren sitter i låset.

Ännu enklare är att fälla ner baksätet och titta. ;-)

Gör inte den klassikern en kamrat till mig gjorde på en äldre volvo.
Kryp in i ett låst bagage och ta med dig nycklarna i fickan. *lol*
Blir lätt en jobbig situation.

Hörde inte till saken , men kunde inte låta bli att tänka på det.

Åter till ämnet...................

HardstyleBoy
2008-03-03, 13:54
Ännu enklare är att fälla ner baksätet och titta. ;-)

Gör inte den klassikern en kamrat till mig gjorde på en äldre volvo.
Kryp in i ett låst bagage och ta med dig nycklarna i fickan. *lol*
Blir lätt en jobbig situation.

Hörde inte till saken , men kunde inte låta bli att tänka på det.

Åter till ämnet...................


Hahah lite jobbigt det där :D..Har inte varit hemma på hela helgen men ska få en ny generator på fredag och ska försöka få polaren o sätta in den till helgen. Ja ska kolla det med bagaet ida efter jobbet också. Men ja börjar mer o mer tro att det är generatorn som e kass. Att den inte laddar och att dioden i den är sönder och leder ström på båda 2 hållen.

HardstyleBoy
2008-04-30, 15:18
Har glömt o skriva här. Jag gjorde så att jag köpte en ny generator. Jag fick och gick till mekonomen o frågade vad dom ville ha för att byta. 4k sa han. Tittade på han o gick därifrån. Jag och polare som är mekaniker losade fronten. Skjöt ut den 20 min tog bort den gamla och satt den nya. Detta tog oss 1 h, och efter detta har ja aldrig haft problem med elen mer. Den startar varje gång.