handdator

Visa fullständig version : Jäklar, måste ha :(



D.E
2008-02-26, 22:23
Har sett en silverfärgad Jetta coupe mk1 i byn och haft koll på den i några månader. Den har mest stått hela tiden. Ringde vägverket och frågade om regnumret idag och fick höra att den är obesiktigad.

Funderar på att gå dit och lägga ett bud, men vad kan jag bjuda? 1983a med bara lite ytrost (enligt min ögonbedömning).

Hade tänkt lägga ett skambud och mena på att den stått och sett övergiven ut länge, vilket den har.

Har egentligen inte plats och råd med en bil till men...
Hjälp! :P

Lillen
2008-02-26, 22:28
Ring och fråga det skadar aldrig!

D.E
2008-02-26, 23:44
Har inte numret men planerar att ta en promenad dit och lämna en lapp imorrn. Jag skriver här om vad som händer. :)

Holmgren
2008-02-26, 23:56
Så gjorde jag med mina BBS RS.. då gick det bra så jag önskar dig lycka till.

onk
2008-02-27, 00:04
Bara att knalla upp och storpruta med en gång.

Oftast tycker folk att det är jätteskönt att bli av med en bil som dom trodde ingen ville ha...

D.E
2008-02-27, 00:05
Lägger ett riktigt skambud, typ 1000 kr :)

D.E
2008-03-25, 23:56
Var och snackade med dem idag och kollade på bilen. Tydligen hade den gått 12000 mil och hon som har den är andra ägaren. De hade bara ställt undan den i höstas, de gav ingen speciell anledning. Den är rätt så jäkla rostig vid stötfångaren bak och i trösklarna samt en del fläckar efter sidorna.

Tydligen är den fulltankad då det var det sista hon gjorde innan hon ställde undan den. Batteriet i var stendött så jag ska dit med mitt batteri imorrn och försöka starta åbäket.

Saken är den att de var väldigt osäkra på hur mycket de ville ha för bilen, och jag vet inte vad jag ska bjuda. Å ena sidan är den rätt rostig men å andra sidan är det en coupe som gått 12k på 2 ägare...

VWGolIV
2008-03-26, 00:08
Tror du får ta ställning till om du skall köpa den när de väl sagt vad de vill ha.

Sen om den stått så kanske där är lite att göra + rosten då.

D.E
2008-03-26, 00:13
Jo, de skulle försöka komma på nåt riktpris.

Den har stått på grus, vet inte hur illa det är men den har bara stått i ett halvår. Hon sa att den gick fint tills de ställde dit den, de hade väl ingen användning för den när de hade sin Audi 100 bruksbil.

VWGolIV
2008-03-26, 00:21
Skönt att den stått på grus och inte i gräset.

Återkom gärna när du fått ett riktpris

D.E
2008-03-26, 17:59
Skönt att den stått på grus och inte i gräset.

Återkom gärna när du fått ett riktpris

Var och startade bilen idag. Den fick gå på choken i typ 5-10 min sen gick den fint. Den har inte varit igång på ett halvår.

Nu till det dåliga, han sa att han ville ha 5000:- med de "nya" dubbdäcken och 4000:- utan. Alldeles för mycket för en gammal rostig Jetta som stått i ett halvår imo.

Hur ska jag gå till väga?

JWO
2008-03-26, 18:02
Var och startade bilen idag. Den fick gå på choken i typ 5-10 min sen gick den fint. Den har inte varit igång på ett halvår.

Nu till det dåliga, han sa att han ville ha 5000:- med de "nya" dubbdäcken och 4000:- utan. Alldeles för mycket för en gammal rostig Jetta som stått i ett halvår imo.

Hur ska jag gå till väga?

Ge han ett bud helt enkelt, vill han bli av med skiten så tar han de.

D.E
2008-03-26, 18:03
Ge han ett bud helt enkelt, vill han bli av med skiten så tar han de.

Joo... Men vad ska jag bjuda? 2k? Bakskärmarna är i stort sett genomruttna.