handdator

Visa fullständig version : Hjälp med Scirocco köp



Esa
2008-02-25, 09:02
Hej all kunniga VW fans
Jag har fått ett erbjudande att köpa en VW Sciroco och skulle vilja få kontakt med någon här på forumet som kan en del om bilen om prisbild mm.
Bilen är lite speciell så mina bilkunskaper räcker inte till i det här läget.
Jag har tagit lite bilder på bilen som jag kan skicka.

Mvh:Esa

matsola
2008-02-25, 09:10
Hej all kunniga VW fans
Jag har fått ett erbjudande att köpa en VW Sciroco och skulle vilja få kontakt med någon här på forumet som kan en del om bilen om prisbild mm.
Bilen är lite speciell så mina bilkunskaper räcker inte till i det här läget.
Jag har tagit lite bilder på bilen som jag kan skicka.

Mvh:Esa


vad är det för modell och årsmodell?

Kolla våran hemsida här hittar du en del gott.
www.scirocco.dinstudio.se


Mvh Matsola

Esa
2008-02-25, 13:02
Hej MatsOla
Tack för kontakten...
Bra hemsida för en som jag, som inte vet ett dyft om Sciroco.
Bra tips om rost/defekter samt prisbild.
Nu får vi se hur det blir med affären.

Mvh:Esa

Borbos
2008-02-25, 13:27
Se , du hitta ju hit :-)

Falcor
2008-02-25, 15:11
Kan du berätta lite mer om bilen? Årtal, motor, mätarställning och skick?

Esa
2008-02-26, 13:10
Jag har redan fått lite information av en trevlig medlem här.
Det är en 77:a som är ombyggd och har gått ca 150 mil efter renovering -95.
Allt är gjort av "proffs" och plåtarbetet av Mellberg.
Den har bla. Monroe dämpare och fjädrar (det bästa som fanns -95)
tätstegad ZF-låda, akryl "showlack" med olika fält mm, den ska vara helt rostfri.

http://img169.imageshack.us/img169/865/camaro012am9.jpg
Shot with DiMAGE E500 (http://profile.imageshack.us/camerabuy.php?model=DiMAGE+E500&make=KONICA+MINOLTA) at 2008-02-26
Svårt att bilda sig en uppfattning kanske?


http://img403.imageshack.us/img403/3261/camaro016hm1.jpg
Shot with DiMAGE E500 (http://profile.imageshack.us/camerabuy.php?model=DiMAGE+E500&make=KONICA+MINOLTA) at 2008-02-26
Tio års damm :)



Mvh:Esa

Raz
2008-02-26, 13:24
Oj den var inte dåligt dammig! Kul att det finns såna bilar i stugorna (ladorna)!

pekka kiiskilä
2008-02-26, 13:45
Att det finns fina bilar i lador och kallgarage kan jag med intyga för jag var i Mellerud för några veckor sedan och hittade 1st mkt fin cheva lastbil 47a fullt körbar samt 3st volvo lastbilar från ca 30-40 tal samt en volvo pv 50a i mkt fint skick,

PS: Ägaren är ca 80 och har dåligt hjärta så det blev inga förhandlingar om köp just nu.

Falcor
2008-02-26, 14:21
En mk1 med fyrkantiga strålkastare....*usch* ;-)

Breddade bakskärmar, ombyggd front, ser ut som Scirocco mk2 lampor och blinkers med en hembyggd ram runt, ombyggd främre stötfångare och frontspoiler... En 77:a ska väl desutom ha två torkararmar så den är ombyggd till singeltorkare. Kromade handtag och backspeglar stämmer juh.

Skulle vara kul att se den avtvättad i dagsljus och ett par bilder från insidan.

*tummen upp*

Lillen
2008-02-26, 14:39
Mmmm härligt retrostylad och custad på det gamla sättet.
Behåll den gärna i detta skick om den är fin.

Gullideckel
2008-02-26, 16:24
En mk1 med fyrkantiga strålkastare....*usch* ;-)

Breddade bakskärmar, ombyggd front, ser ut som Scirocco mk2 lampor och blinkers med en hembyggd ram runt, ombyggd främre stötfångare och frontspoiler... En 77:a ska väl desutom ha två torkararmar så den är ombyggd till singeltorkare. Kromade handtag och backspeglar stämmer juh.

Skulle vara kul att se den avtvättad i dagsljus och ett par bilder från insidan.

*tummen upp*

Shit britt..saknas inte kunskaper om Scirocco där inte ;-)

Falcor
2008-02-26, 17:24
Ummm...jo jag är nog lite insnöad...

Gullideckel
2008-02-26, 17:58
Ummm...jo jag är nog lite insnöad...

Kunskap är aldrig tung att bära!

Lindström
2008-02-26, 18:22
Ummm...jo jag är nog lite insnöad...

Det är lungt. De finns fler som är det!

ovredsson84
2008-02-26, 21:02
Mycket fet.. vill se mer... fan man börjar bli sjuk, snart kommer jag säkert jag upp en mk 1 med... =/

Fireball
2008-02-26, 22:11
Vilken go färgsättning!
Det enda som fattas är att det står "Interceptor" över bakluckan :-)

(ni som minns Mad Max förstår vad jag menar)

Esa
2008-07-16, 09:37
Det blev ingen affär den gången men nu efter att jag nu är på jakt efter en hobbybil igen så föddes tanken på Sciroccon igen.
Men jag är tveksam till mycket, tex vad jag ska bjuda för den.
Det är nedlagt löjligt mycket pengar på den samt att kvaliten på jobbet inte är det bästa med tanke på att den byggdes som en "showbil"

Så om jag lägger ut ett antal tusen på ett köp så känns det tråkigt ifall det blir bortkastade pengar ifall man vill sälja den någon gång i framtiden.

Den ska tydligen ha en väghållning som attan och vara vass upp till en viss hastighet(enligt ägaren är det inte många som hänger med på en krokig landsväg)

Bilen är både sänkt och sektionerad och reggad efter det (den är låååg)

Hur ska jag göra? hur skulle ni ha gjort?

Mvh:Esa

znabb
2008-07-16, 09:44
Det blev ingen affär den gången men nu efter att jag nu är på jakt efter en hobbybil igen så föddes tanken på Sciroccon igen.
Men jag är tveksam till mycket, tex vad jag ska bjuda för den.
Det är nedlagt löjligt mycket pengar på den samt att kvaliten på jobbet inte är det bästa med tanke på att den byggdes som en "showbil"

Så om jag lägger ut ett antal tusen på ett köp så känns det tråkigt ifall det blir bortkastade pengar ifall man vill sälja den någon gång i framtiden.

Den ska tydligen ha en väghållning som attan och vara vass upp till en viss hastighet(enligt ägaren är det inte många som hänger med på en krokig landsväg)

Bilen är både sänkt och sektionerad och reggad efter det (den är låååg)

Hur ska jag göra? hur skulle ni ha gjort?

Mvh:Esa

som sagt,tvätta av bilen och inspektera ordentligt. 10 år kan sätta sina spår.

provkör och känn att det känns ok och om det ev uppfyller dina förväntningar.

tycker det är de minsta förutsättningarna för att ens fundera på att köpa en bil som stått så länge,även om den "verkar" fräsch.

Falcor
2008-07-16, 10:07
Jag skulle nog inte lägga alltförmycket pengar på en karossombyggd bil, en orginalbil eller nära orginal skulle nog vara en bättre "förlustaffär" även om det är svårare att hitta...

Men kan du få den den avtvättad, kolla att den är "rostfri" framför allt i infästningarna till bakaxeln för det är väl det jäkligaste stället att laga.

Sen nånstans mellan 10 och 15 tusen kr kanske skulle vara ett vettigt pris.
Allt det mekaniska, motor växellåda drivlina osv går juh att köpa för vettiga pengar.